Download-ujte našu aplikaciju

19:30 / 06.01.17

Psiholog Remzija Šetić za Faktor: Kako pobijediti zimsku depresiju

Autor: A. S.

Mnogi se tokom zimskim mjeseci žale na loše raspoloženje, naročito ujutro, nedostaje im energije i volje, gube interesovanje za sve, ne osjećaju uživanje u stvarima koje im inače pričinjavaju zadovoljstvo, nervozni su i impulsivni i imaju manju potrebu za kontaktom sa drugim ljudima. 

Svi ovi simptomi su, prema riječima mr. psihologije Remzije Šetića zaposlenog u Centru za mentalno zdravlje Stari Grad u Sarajevu, sastavni dio sezonskog afektivnog poremećaja, poznatijeg kao sezonska ili zimska depresija.

- Sezonska depresija javlja se u jesenjem i zimskom periodu, a prolazi već sa prvim proljetnim zracima sunca. Nastaje ciklično, ima karakteristiku prolaznosti, ali i ponovnog vraćanja - kaže Šetić.

Stanje se, ističe psiholog, može okarakterizirati kao depresija iako se razlikuje od uobičajnog depresivnog poremećaja. Naime, kod zimske depresije prisutan je povećan apetit, osoba više jede i dobiva na tjelesnoj masi, dok je kod uobičajenog afektivnog poremećaja želja za hranom obično smanjena, pa osoba mrša.

- Prema do sada dostupnim saznanjima uzrok sezonske depresije je smanjeno izlaganje dnevnoj svjetlosti. Ljudi u ovom periodu veći dio vremena provode u zatvorenom prostoru, što uzrokuje poremećaj u metabolizmu serotonina (hormon zadovoljstva), a to je direktni okidač za loše raspoloženje. Upravo zbog toga javlja se potreba za unosom veće količine ugljikohidrata (slatkiši) koji nam pomažu u većem lučenju serotonina, nakon čega se bolje osjećamo, ali i debljamo - pojašnjava Šetić.

Zimska depresija obično ne zahtijeva poseban tretman. Iznimka su slučajevi kad simptomi značajno remete svakodnevno funkcioniranje osobe. Tada svakako treba potražiti savjet psihijatra i psihologa.

Kako biste pobijedili simptome zimske depresije psiholozi savjetuju:

1. Provodite više vremena van kuće, čak i kada je hladno i pada snijeg.

2. Neka obroci budu izbalansirani, a to uključuje podjednaku količinu vitamina i minerala.

3. Bavite se tjelesnom aktivnošću. Vježba popravlja raspoloženje, ali i troši kalorije. Sport podiže tjelesnu temperaturu što čini hladne dane ugodnijim.

4. Družite se sa dragim ljudima, bavite se omiljenim hobijem, čitajte, šetajte…

5. Unesite prirodne, žive boje u prostor u kojem živite.