navbar

COOLSTYLE

faktor
search
search
search
Okidači za karcinom

Ljekar o hrani koja uništava imunitet: "Poslije 40. godine izbacio sam ove dvije namirnice"

Nakon 40. godine srce i krvne žile zahtijevaju posebnu pažnju, oni prvi trpe posljedice stresa i promjena povezanih sa starenjem, kaže dr. Mihail Pautov

AUTOR: Faktor
Objavljeno: 10.06.2026. u 19:22
get url
text
Ljekar iz Rumunije i popularizator medicine Mihail Pautov, koji ima veliku bazu pratitelja na društvenim mrežama, na jednom je skupu podijelio svoje zapažanje o tome koje promjene tijelo doživljava nakon 40 godina te kako prehrana utječe na imunološki sistem.
- Nakon 40. godine srce i krvne žile zahtijevaju posebnu pažnju, oni prvi trpe posljedice stresa i promjena povezanih sa starenjem. Primjera radi, u svoju sam prehranu tada uključio koenzim Q10, koji podupire ćelijski metabolizam, koji se s godinama usporava. No nemojte eksperimentirati ni s čim, niti s dodacima prehrani, bez savjetovanja s ljekarom - kazao je dr. Pautov.
Naveo je namirnice koje je izbacio iz svoje prehrane nakon 40. godine života:
Prerađeni mesni proizvodi
- Kobasice, hrenovke, salame - prekrižite ih. Svjetska zdravstvena organizacija (SZO) još je 2015. godine klasificirala prerađeno meso kao kancerogen grupu jedan, svrstavajući ga u istu kategoriju kao i duhan. Sve se svodi na način proizvodnje. Dimljenje, konzervansi, nitrati... u tijelu se pretvaraju u tvari koje oštećuju ćelije. Oni su poput tempirane bombe.
Istraživanje Univerziteta Harvard iz 2023. godine potvrdilo je da čak i 30 grama prerađenog mesa dnevno povećava rizik od raka debelog crijeva za 15 posto.
Naučnici sa Univerziteta Oxford također su pronašli povezanost između industrijskih suhomesnatih proizvoda i razvoja tumora želuca i gušterače.
- Općenito, ja nisam protiv mesa. Ali ako govorimo o proizvodu koji se ne kvari mjesecima i ima teksturu koja nalikuje plastici, to nije hrana, to je hemijski eksperiment - kazao je.
Bijeli šećer
- Šećer nije neprijatelj ako ga konzumirate umjereno i ako je u pitanju nerafinirani. Ali kada ga kroz slatkiše i u varijanti rafiniranog bijelog šećera unosite u većim količinama, postaje gorivo za upalne procese. A gdje postoji hronična upala, postoji i povećan rizik od raka - upozorio je ljekar.
Mehanizam je jednostavan: nagli porasti nivoa glukoze opterećuju gušteraču, koja tada proizvodi višak inzulina. To potiče rast ćelija, uključujući i abnormalne.
Istraživanje objavljeno u časopisu Nature (2022. godine) pokazalo je da visok nivo šećera u krvi povećava rizik od raka dojke kod žena u postmenopauzi za 22 posto.
- Šećer slabi imunološki sistem. Bijele krvne ćelije koje bi se trebale boriti protiv oštećenja ćelija umjesto toga troše energiju na neutraliziranje viška glukoze. To je kao da vojsku šaljete skupljati omote bombona umjesto da brani granice - objasnio je doktor.
Koju vrstu namirnica ovaj ljekar bira za sebe?
- Ribu, jaja, leću, grah. Ni odresci s roštilja nisu po mom ukusu, pečena piletina sa začinskim biljem znatno je bolji izbor - kaže.
Zaslađuje se, kako dodaje, voćem i manjim količinama meda.
- Ponekad sebi priuštim namaz od hurmi, sladak je, ali manje štetan.
Povrće kuhano na pari, supe, zeleni čaj te dodaci prehrani s vitaminima C i D te cinkom također dio su njegove rutine.
- Imunološki sistem treba pravilno hraniti, naročito nakon 50. godine života. Povrće kuhano na pari, supe, zeleni čaj toplo preporučujem - kaže ljekar.
search icon
prikaži komentare (0)
POVEZANO