navbar

COOLSTYLE

faktor
search
search
search
Američko društvo za rak

Zabrinjavajući broj mladih ljudi dobije jednu od ove tri vrste raka, stručnjak ističe kako se zaštititi

Prema američkim centrima za kontrolu i prevenciju bolesti, jedna od tri osobe će tokom života razviti neki oblik bolesti

AUTOR: Faktor/Business Insider
Objavljeno: 16.05.2024. u 10:31
get url
text
Stope mlađih odraslih osoba kojima je dijagnosticiran rak rastu od 90-ih godina prošlog stoljeća, prema Američkom društvu za rak, pri čemu rak debelog crijeva, dojke i želuca posebno zabrinjavaju stručnjake.
Prema američkim centrima za kontrolu i prevenciju bolesti, jedna od tri osobe će tokom života razviti neki oblik bolesti, piše Business Insider.
Ali određene promjene u načinu života mogu pomoći u prevenciji raka, rekao je Tejal Parekh, registrirani i licencirani dijetetičar koji se specijalizirao za pomoć pacijentima s mezoteliomom u smanjenju simptoma raka prehranom na Asbestos.com.
Neka na dvije trećine tanjira bude povrće
- Smatra se da pojedine biljke i namirnice, poput jabuka, trešanja, oraha, leće, borovnica, zelenog čaja, paradajza, soje i grejpfruta, pomažu u prevenciji raka jer sadrže određene fitohemikalije, antioksidanse i vlakna - kaže Parekh.
Navodi se kako fitohemikalije i antioksidansi igraju ulogu u sprečavanju razvoja raka popravljanjem oštećenja DNK, dok vlakna pomažu u održavanju zdrave težine.
- Ali stručnjaci se slažu da se cjelokupna prehrana i timski rad s kombinacijom biljne hrane čini najjačom zaštitom od raka - dodaje Parekh.
Parekh preporučuje da barem dvije trećine tanjira napunite biljkama pri svakom obroku. To uključuje voće, povrće, cjelovite žitarice (kao što su ječam i kvinoja), bilje i začine, grah i mahunarke.
- Dodavanje različitih biljaka i začina jednostavan je način da povećate broj biljaka na svom tanjiru, kao što možete isprobati recepte iz vegetarijanskih kuharica - kaže Parekh.
Ili pokušajte salatama dodati tamno lisnato povrće kao što je špinat i zelena salata uz uobičajenu ledenu salatu.
Parekh nadalje preporučuje da jedete što manje ultra-prerađene hrane - kao što su gazirana pića i zaslađene žitarice.
UPF-ovi, koji se obično izrađuju od hemijski modificiranih sastojaka industrijskim metodama, povezuju se s mnogim drugim zdravstvenim problemima, poput raka, kao i rane smrti, bolesti srca, pretilosti i dijabetesa tipa 2.
Jedna studija iz 2023. godine pokazala je da što više UPF-a neko jede, veće su šanse da će umrijeti od raka.
Također je najbolje izbjegavati crveno meso, koje Međunarodna agencija za istraživanje raka klasificira kao "vjerovatno kancerogeno", što znači da bi se na temelju trenutnih istraživanja moglo povezati s povećanim rizikom od razvoja bolesti.
Smanjenje soli također je mudro, rekao je Parekh.
Istraživanja pokazuju da je prehrana s visokim udjelom soli povezana s povećanim rizikom od raka želuca.
Ako se baš ne možete odreći alkohola, žene i muškarci trebali bi to ograničiti na jedno ili dva pića dnevno.
To je količina koju CDC smatra umjerenom, gdje je jedno piće jednako decilitar i po vina, tri i po decilitra piva ili jednoj čašici žestokog pića.
Imajte na umu da Svjetska zdravstvena organizacija tvrdi da nijedan nivo konzumacije alkohola nije siguran za naše zdravlje.
Budite aktivni najmanje 30 minuta dnevno
Biti fizički aktivan najmanje 30 minuta dnevno može pomoći u prevenciji raka, rekao je Parekh.
Vježbanje ima ogroman raspon zdravstvenih dobrobiti, a prema Nacionalnom institutu za rak, poboljšava funkcioniranje imunološkog sistema i smanjuje upale.
Vježbanje također pomaže u održavanju zdrave tjelesne težine - prema NCI-ju, ljudi s višim nivoom tjelesne masti imaju veću vjerovatnost da će razviti nekoliko vrsta raka, iako istraživači nisu sigurni zašto.
Ako 30 minuta dnevno zvuči puno, jedno je istraživanje pokazalo da čak i četiri, pet minuta intenzivne aktivnosti dnevno tokom svakodnevnih aktivnosti može pomoći u smanjenju šanse za razvoj određenih vrsta raka za čak 32 posto.
POVEZANO