Nezdrava ishrana, kojoj smo svakog dana izloženi zbog "brzine života", jer jedemo s' nogu, uzrok je brojnih oboljenja, ali i neželjenih kilograma.

Na internetu, "najpouzdanijem" izvoru informacija modernog čovjeka, mnogo je savjeta kako smršati i sačuvati zdravlje, no tu je i zamka - šta u moru ponuda izabrati, jer nemoguće je sve. Trebala bi nam barem dva života.

U tom slučaju, najbolje se konsultovati sa stručnjacima. Ako je zdravlje ugroženo, prva adresa je ljekar, a nakon dobijene dijagnoze, kako do zdravijeg života odgovorit će nutricionisti i fitness treneri.

Jedna od najboljih u našoj zemlji je Sanita Dizdarević, zbog učinkovitosti rada sa klijentima – personalno i online. Rođena je na Uni, a zovu je "čarobnjak iz Bihaća".

Dizdarević je u svijet fitnessa i nutricionizma uplovila iz vlastite potrebe. Imala je 125 kilograma koji je više nisu činili sretnom.

- Nikad u životu nisam sanjala da ću biti fitness trener. Inače sam fiziotarapeut po struci, međutim ono što je mene motiviralo da skinem te kilograme je zdravlje. Imala sam problema sa visokim pritiskom, sa aritmijama, imala sam napade panike gdje sam redovno bila u hitnoj u Bihaću. Odlučila sam se da počnem sa zdravom ishranom, i krenula sam u teretanu. Za prvih 16 mjeseci sam skinula 45 kilograma, a za dvije ipo godine 57. Pošto sam sve sama napravila, bez ikakvih čajeva, i nekih rigoroznih dijeta, shvatila sam da je to poziv za mene. U Banja Luci sam završila fitness akademiju i nutricionizam, iako sam to već unaprijed znala. Počela sam raditi u teretani u Bihaću nakon svoje transformacije, tu sam ostala devet mjeseci, onda sam se odvojila, napravila svoju instagram i fitness stranicu, objavila sam prvi rad svoje klijntice kojoj sam skinula 50 kilograma za 10 mjeseci. I tako je počeo moj put kao fitness trenera i nutricioniste – ispričala je za Faktor Dizdarević.

Svaki mjesec, ističe, ima pet do šest drastičnih transformacija – slučajeve kada su njeni klijenti nakon tretmana promijenili lični opis.

 

- Mislim da je meni ovaj put namijenjen - da pomažem drugima, a iz ličnog iskustva, pokazala sam da je sve moguće. Postojim već osam godina. U našoj državi ko hoće da radi može se snaći, može imati odličan biznis, s tim da treba imati rezultate. Bez rezultata ništa. Danas imam klijente u Bihaću, ali i online klijente po cijelom svijetu – pojašnjava Dizdarević.

Napominje da se u našem društvu treba više govoriti o zdravoj ishrani, zdravom načinu života koji će svakom pojedincu donijeti brojne benefite.

- Ishrana je najvažnija u procesu ozdravljenja i mršanja. Kao što sam već rekla, smršala sam 57 kilograma, a to podrazumijeva održavanje kilaže. Treniram četiri puta sedmično, dva puta treniram fitness i dva puta rekreativno boks, pazim na ishranu, imam svoje dane kada se malo opustim – dodaje Dizdarević.

Upozorava da gladovanje nije mršanje, a oni koji žele izgubiti kilograme dnevno trebaju imati četiri izbalansirana obroka i dobar trening.

 

- Online rad ide tako da moji klijenti dobiju ishranu za mjesec, dobiju dva puta po 14 dana ishranu, koja je precizirana i individualno napisana samo za njih - po kilaži, po obimu, centrimetrima, dijagnozama. Bitno je da mi klijent opiše svoj životni stil, dijagnoze – sa čim imaju problema, kako se nose sa ishranom, koje im je radno vrijeme, a ja onda na osnovu toga odredim i pošaljem plan ishrane i vježbi. Što se tiče treninga lično u teretani snimim video gdje precizno objasnim tehniku, izvođenje vježbe, ponavljanje, koliko se odmara, i taj video šaljem, a oni vježbaju svaki dan nekih 35 do 40 minuta. S tim da imam klijente koji vježbaju 3 puta sedmično, neki 5, neki 7, ovisno koliko imaju vremena. A imam i klijente koji zbog povreda ne mogu vježbati. No važno je napomenuti da je moguće skinuti kilograme i bez treninga. Imam 20 klijenata koji su skinuli od 20 do 50 kilograma, a u tome osim ishrane im je pomogla šetnja od 20 minuta dnevno – tvrdi Dizdarević.

Nakon tretmana, kaže da njeni klijenti nauče kako se zdravo hraniti, kako složiti namirnice, pa im ona bude tu "ako gdje zapne". Otkrila je i šta trebaju jesti oni koji žele život učiniti zdravijim i kvalitetnijim.

 

- Ujutro treba se jesti jaja, kombinacija neki rižini krekeri, zrnasti sir, možete uzeti bademe, lješnjake... Za ručak neka vrsta mesa ili ribe. Sve vrste povrća – brokula, cvjetača, paprike, krompir, ali količinski ne previše. Za večeru neki dobar šeik... Namirnice koje održavaju kilažu, a jedete ih svaka četiri sata su: riba, meso, jaja, zobene pahuljice, badem, lješnjak, voće, povrće, sirevi. To mora biti kontinuirano i dugo, a ne tri dana, pa da se najedete pice, ćevapa. Morate kontinuirano biti u procesu barem tri mjeseca da biste postigli rezultate. Morate jesti zdravo i izbalansirano. Sve dijagnoze koje imamo vuče nam ta nezdrava ishrana, a ljudi to nekako polako shvaćaju... Prvo doktor, pa nutricionista, i to je neki put ka zdravom životu. Zauvijek zadovoljni u svom tijelu – poručila je Dizdarević.

Izvor: Faktor