Kathryn Boling, doktorica opće medicine iz centra Mercy u Baltimoru, ne savjetuje pacijente automatski da izbjegavaju prirodne suplemente jer ih i sama uzima, posebno ako se radi o prevenciji alergijskih reakcija ili vitaminu D radi jačanja imuniteta.

No, Boling je uvijek oprezna šta preporučuje, a sve ovisi i o potrebama pojedinca, piše eatthis.com.

Navodi kako postoji nekoliko vitamina i suplemenata koje ne biste trebali uzimati ili se dobro informirati prije konzumiranja jer potencijalno mogu predstavljati ozbiljnu prijetnju za zdravlje.

Pa, krenimo redom:

Vitamin E

Ovaj popularni antioksidans ne bi se trebao uzimati samo zato što tako želite, osim ako imate valjani razlog.

- Navikli smo misliti da je dobar jer se radi o antioksidansu, ali se čini da je veći rizik ako ga uzimate nego ne – kaže Boling.

Naime, vitamin E razrjeđuje krv i tako može manje povrede preotvoriti u ozbiljne epizode krvarenja.

Kafa

Ekstrakt ove biljke je suplement koji vam ne treba.

- Kafa, suplement koji ljudi uzimaju kako bi im pomogao da lakše zaspu, može uzrokovati velike probleme s radom jetre. Pacijentima govorim da ih nije sigurno uzimati oralno – dodaje Boling.

Triptofan

- Radi se o sastojku koji vam također može pomoći da brže utonete u san, ali je povezan s poremećajem koji se zove EMS, a radi se o neurološkom stanju koje uzrokuje umor, bol u mišićima i bolnost živaca - navodi Boling.

Triptofan je prirodno prisutan u malim količinama u hrani, poput puretine i mlijeka i to nije problem, ali ne biste ga trebali uzimati kao suplement.

Biotin

Ovaj suplement za zdravlje kose i noktiju dostupan je u vrlo visokim dozama, ali Boling savjetuje pacijentima da ne uzimaju više od 1.000 mg u danu, a razlog su i rezultati jedne studije koja je pokazala da se, posebno kod muškaraca, javlja povećani rizik za razvoj raka pluća ako uzimaju pet do 10 mg u danu.

Rizik nije povezan s dozom od jednog mg u danu.

Kantarion

Tradicionalno se ovaj suplement koristi kao antidepresiv, postao je iznimno popularan posljednjih godina, ali ne bi se trebao koristiti ako pijete i antidepresive, a mogu utjecati i na djelotvornost kontracepcije.

Svakako morate biti oprezni, dodaje Boling.

Trebate li uzimati multivitamine?

- Svojim pacijentima uvijek govorim ovo: ako ste poput većine ljudi na svijetu i vaša prehrana nije svaki dan izbalansirana, multivitamin je tu kako bi nadopunio bilo kakav deficit na dnevnoj bazi. Ako vam nije problem trošiti novce na nešto što ćete u većini slučajeva izmokriti, ali ćete i nadoknaditi propušteno u danu, onda je to ispravna odluka – pojašnjava Boling.

Jedan vitamin trebate koristiti

Boling savjetuje pacijentima da u danu uzimaju 2.000 IU vitamina D.

Stotine medicinskih studija pokazale su kako ova moćna tvar ima iznimno veliki potencijal kao zaštita protiv bolesti civilizacije, kao što su rak, srčani udar, dijabetes, depresija, demencija i slično.

Neophodan je u organizmu zbog reguliranja apsorpcije kalcija i za izgradnju zdravih kostiju, a ima i pozitivan utjecaj na imunološki sistem i druge ćelijske procese. Skoro pa možemo reći kako je s "trona" skinuo vitamin C kao vitamin nad vitaminima.

Izvor: Faktor/eatthis.com