Iako je izolacija najbolji način sprečavanja širena zaraze koronavirusom, zatvorenost u vlastitom domu i smanjena fizička aktivnost u mnogim će slučajevima dovesti do nezdravih ponašanja, poput prežderavanja iz dosade ili radi stresa.

Ako se radi o jednom ili dva dana prekomjernog unosa hrane, to se neće pretjerano osjetiti na vašem zdravlju ili izgledu, ali ako se u ovim sedmicama počnete učestalo prejedati i trpati glupostima, vaše tijelo i um će to sigurno osjetiti.

Stoga, kako biste izbjegli prejedanje u danima izolacije, evo nekoliko savjeta nutricionista kojih biste se trebali pridržavati:

Odgovorite na pitanje - zašto toliko jedem?

Jedan od najboljih načina da spriječite prejedanje je da shvatite zašto se ono događa. U današnje vrijeme, najčešći razlozi prejedanja su stres i dosada, pa sljedeći put kad poželite posegnuti za hranom, zapitajte se jeste li zaista gladni ili je neki od gore navedenih razloga. Već i samo trenutak promišljanja bit će vam dovoljan da preskočite otvaranje frižidera i unošenje hrpe nepotrebnih kalorija.

Izbacite sve što vas "izaziva"

Ako znate da u stanu imate kutiju napolitanki ili čokoladu, veća je šanse da ćete to poželjeti pojesti i nećete se u tome suzdržati. Stoga, kad sljedeći put budete išli u trgovinu nemojte kupovati ništa od toga nepotrebnog što će vas dovesti u napast i čemu nećete moći odoljeti.

Napravite sebi zdravi plan obroka

Sad je važnije nego ikada da se držite zdravih navika ili ih sada usvojite kad zaista imate vremena. Ako ste do sada jeli tri glavna obroka i jedan međuobrok, nema razloga da se sad tog ritma odreknete. Pokušajte jesti u približno isto vrijeme u danu i obavezno jedite glavne obroke, a ne da se prejedete grickalicama pa nemate „mjesta“ za glavni obrok koji se sastoji od prave hrane.

Nemojte biti prerestriktivni

Jedno od najvažnijih pravila u izbjegavanju prejedanja je i izbjegavanje jakih restrikcija. Naime, vrlo lako će jedna krajnost dovesti do suprotne. Stoga, ovakve situacije koje su vanredne svakako nisu najbolje vrijeme da provodite strogu dijetu ili se nečega značajno i restriktivno odričete.

Kuhajte što više možete

Ostajanje kod kuće je izvrsno vrijeme da se posvetite kuhanju ili učenju i isprobavanju novih recepata. Studije pokazuju da osobe koje više kuhaju, imaju i povišen unos voća i povrća. Također, pokazalo se da osobe koje više kuhaju kod kuće imaju i manju stopu pretilosti od onih koji manje kuhaju, a više jedu gotovu hranu ili naručuju dostavu.

Pijte dovoljno vode

Boravak kod kuće bilo bi dobro iskoristiti za stjecanje dobrih i zdravih navika. Jedna od njih je redovno i dovoljno konzumiranje tekućine, prvenstveno vode. Dovoljan unos vode važan je za pravilan rad organizma i opće zdravlje. Osim toga, smanjeni unos tekućine i dehidracija, često su povezani sa povećanim unosom hrane i pretilošću.
Stoga, ujutro napunite flašu s vodom i držite je blizu sebe, pa svaki put kad je pogledate, popijte vode. Na taj način ćete manje jesti, ali i biti dovoljno hidrirani.

Izbjegavajte dosadu

Ako ste skloni osjećaju dosade, spriječite je osmišljavanjem zadataka tokom dana koji će vam držati pažnju. Ako se ne možete baviti svojim hobijem, pogledate film ili seriju koju ste htjeli, a niste imali vremena, pročitajte knjigu ili igrajte društvene igre s ukućanima.

Kontrolirajte veličinu porcije

Ako vam se jede sladoled najgore je uzeti porodično pakiranje i početi iz njega jesti kašikom. Šanse da pojedete previše su 100-postotne.
Stoga radije uzmite zdjelicu, odvadite sladoleda, a ostatak ostavite. Naravno, nemojte više dodavati. Kontrola porcije i zadržavanje na jednoj porciji izvrstan je način da vodite brigu o količini unesene hrane i spriječite prejedanje.

Birajte zasitnu i nutritivno bogatu hranu

Umjesto da kupujete grickalice, slatkiše, gumene bombone i ostale prazne kalorije, kupite bademe i lješnike, jaja, sjemenke, grahorice i slične nutritivno i kalorijski bogate namirnice koje će vas zasititi, ali i nutritivno zadovoljiti.