Šarena i čarobna jesen je opasno vrijeme za naše tijelo i figuru. Dani su kraći i hladniji, manje se krećemo, a izbor voća i povrća je sve slabiji.

Ove promjene utječu na naše tijelo koje se suočava sa stresom, a prilagođava se na način da počinje da akumulira višak kilograma. 

Završetak ljeta prema psiholozima donosi povećan stres zbog „osjećaja povratka u školu“. U ovo doba godine obično imamo mnogo sastanaka, aktivnosti, rokova, putovanja u školu, ako imate djecu i tako dalje. Drugim riječima, povećava se stres koji naše tijelo doživljava pojavom hladnog vremena i nedostatkom vitamina. Prema studiji objavljenoj u Journal of Molecular Biochemistry, tokom jeseni se zbog stresa prejedamo i biramo manje zdravu hranu.

Ukoliko želite očuvati zdravlje i fit liniju, nivo stresa trebate smanjiti vježbanjem i hodanjem. Ove aktivnosti, baš kao i meditacija ili vježbe disanja umanjuju nivo hormona stresa kortizola.

Tokom sezone niskih temperatura spavamo više, što je generalno dobro za naše zdravlje. No, naša ukupna aktivnost je smanjena. Budimo iskreni, prohladno kišovito vrijeme radije provodimo pod toplom dekicom nego u vježbanju na otvorenom. Smanjena aktivnost znači manji utrošak kalorija.

Bitno je ostati aktivan tokom hladnijih mjeseci. 

- Ako ste ljubitelj vježbanja na otvorenom, razmislite o odgovarajućoj odjeći. Ukoliko vježbanje na otvorenom, pak, nije za vas, idite na online časove kod trenera. Mnogi sportski klubovi nude virtuelne časove, a u ponudi imate brojne sportske aplikacije koje nude razne treninge - preporučuje dr Chris More.

Jesenja melanholija budi i želju za ugodnom hranom. Tada volimo pripremati latte od bundeve, krofne, kuhano vino, tople čokolade, aromatične supe i toplo meso. U ovom periodu češće posežemo i za slatkišima. 

Sigurno se pitate kako i dalje sigurno uživati u svojoj omiljenoj jesenjoj hrani. Tu stupa stari savjet- umjerenost u svemu je glavna stvar, a djeluje tokom cijele godine, bez obzira na godišnje doba. Pokušajte da jedete više povrća, dodajte tikvu u tjestenine, a svaki dan jedite salatu i zelenilo.

Još jedan trik jeste da smanjite veličinu porcije, što znači i manje unešenih kalorija.