Neminovno je da jesen i zima nose manje kretanja, manje boravka na svježem zraku, a više izležavanja te samim tim i prejedanja.

Iako je u svako doba godine važno pripaziti na prehranu, u zimskim mjesecima puno je lakše nakupiti višak kilograma upravo zbog manjka tjelesne aktivnosti čime se troši i manje kalorija.

Zimi prirodno i podsvjesno u svima raste potreba za kaloričnom i masnom hranom, a tijelo više traži i slatkiše i kolače.

Kako sve to staviti pod kontrolu i izbjeći nakupljanje kilograma?

Evo nekoliko savjeta nutricionista:

Odmaknite se od dostave

Kada je hladno i kiša lije, u iskušenju ste nazvati omiljenu pizzeriju ili kineski restoran i naručiti obrok. Kako restorani obično imaju minimalnu cijenu za dostavu, obično morate naručiti barem veliku pizzu ili više jela sa jelovnika. Bit ćete u puno manjem iskušenju od prejedanja ako ne naručujete ogromne količine hrane.

Odbacite gazirane sokove

Velike flaše gaziranog soka u trgovinama prepune su šećera, kofeina i praznih kalorija. Ako ih pijete, štete vašoj liniji, a još više zubima. Možda ste navučeni od djetinjstva, ali nikada nije kasno za prestanak. Ako vam još uvijek treba kofein, popijte čaj ili kafu. Zasladite s malo pravog šećera, umjesto umjetnim sladilima. Za žeđ je najbolja voda, pa je dobro imati flašu u frižideru. Iscijedite u nju nekoliko kapi limuna za dodatak okusu.

Naučite kuhati

Možda je kontradikcija preporučiti ljudima koji žele manje jesti da upišu kurs kuhanja, ali naučite li bolje kuhati, imat ćete od toga dugoročne zdravstvene dobrobiti. Ako znate kako složiti ukusnu večeru za nekoliko minuta, nećete biti u iskušenju da posegnete za letkom od pizzerije ili pokupite neku brzu hranu na putu do kuće. Potražite kurs koji podučava zdravom kuhanju, a ne bogatim desertima i kremastim umacima.

Počastite se ukusnim dekadentnim voćem

Sezonsko voće je najjeftinije i najhranjivije, ali u našoj klimi definicija sezonskog voća zimi može biti prilično uska. Potrošite malo više i priuštite sebi vansezonsko voće uvezeno iz drugih zemalja.

Uživajte u povrću

Pronađite i nove načine za uživanje u svom omiljenom povrću, ako se već ne možete natjerati na otkrivanje novog povrća. Crvene, zelene i žute paprike su ukusne i hrskave kad ih narežete na trakice i jedete s umakom. A dodaju i boju woku. Budite kreativni s povrćem koje volite.

Smanjite porcije

Restorani znaju da ogromne porcije skreću pažnju gostiju od toga da hrana nije baš ukusna, što znači da sve češće kad jedemo vani pred sobom imamo tanjire veličine stolića za kafu. Kad se pred vama nađe ogroman tanjir pun tjestenine ili velika pizza, ne morate pojesti sve. Naučite se na to da manje porcije doživljavate kao dovoljne i nemojte sve pojesti samo zato jer je na tanjiru, bez obzira šta vas je mama učila.

Uvedite zdravije užine

Ako veliki dio svog dnevnog unosa kalorija dobijate iz čipsa, keksa i drugih poslastica koje gutate dok gledate televiziju, vrijeme je da prestanete uzimati sve te prazne kalorije. Opcije s manje kalorija uključuju humus i povrće ili kokice bez masnoće. Ako čeznete za nečim slatkim, pokušajte s jabukom. Orašasti plodovi su hranjiva užina, ako se jedu umjereno.

Otiđite svake sedmice u tržnicu

Ako proizvodi na policama supermarketa izgledaju neinspirativno u ovo doba godine, idite u tržnicu. U njoj ćete pronaći najsvježije i najzdravije voće i povrće direktno od ljudi koji su ga uzgojili. Tržnice često nude i pekarske proizvode, sireve i začine. Ako ste u iskušenju zbog nečega što nikada niste probali, sada je vrijeme.

Svaki obrok počnite salatom

Nisu sve salate zdrave – neke su pune masnih sastojaka poput sireva i teških dresinga. Dobra salata počiva na podlozi tamnog lisnatog povrća poput rimske salate ili špinata, na koje ide drugo sjeckano povrće. Za preljev upotrijebite maslinovo ulje i vinsko ili jabukovo sirće. Limunov sok je sjajan na voćnoj salati, a sjemenke susama dodaju malo hrskavosti.

Jedite više supe

Supa je još jedno jelo za otvaranje obroka koje će umanjiti vašu želju za prejedanjem. Neka u supi bude cjelovitih žitarica, mahunarki i povrća, a izbjegavajte vrhnje. Tanjir supe i mali sendvič mogu biti ukusan i zdrav ručak, ili brza večera.

Nosite ručak na posao od kuće

Mnogi se kod kuće drže zdrave prehrane, ali se u uredu prevare. Kada je vrijeme ručka, vaše gladne kolege naručuju pizze ili pohovana jela. Teže ćete pokleknuti pred iskušenjem ako već imate spakiran ukusan ručak. Zašto preplatiti masnu hranu, ako možete imati vlastiti ukusan sendvič ili salatu? Naravno, morat ćete malo planirati unaprijed i pripremiti jelo, ali sve se to da riješiti uz malo truda i jedan izlet do trgovine sedmično.

Pokrenite se

Vježbajte svaki dan, čak i ako samo hodate preko parkirališta i idete stepenicama umjesto liftom. Ako ste aktivni i pazite šta jedete dočekat ćete toplo vrijeme u boljoj formi.