Ako dan počnete obrokom punim proteina, bit ćete puni energije, ali i siti do ručka te bolje upravljati raspoloženjem.

Proteini ili bjelančevine su makronutrijenti neophodni za normalno funkcioniranje ljudskog organizma, piše msn.com.

Prehrana bogata proteinima odlična je strategija u postupku gubljenja kilograma.

Naime, naučno je potvrđeno da veća količina proteina potiče topljenje masti na tri načina: smanjenjem apetita, ubrzavanjem metabolizma i održavanjem mišićne mase koja je izvrstan potrošač kalorija.

Proteini se mogu naći bilo gdje u tijelu, a ako ih i unosimo putem hrane, pomažemo pri očuvanju ćelija, njihovom obnavljanju, ali i stvaranju novog tkiva, otkriva nutricionistica Amy Shapiro.

Evo nekoliko njenih prijedloga za doručak koji će potaći gubitak suvišnih kilograma, ali učiniti da imate dovoljno energije za radne obaveze:

Omlet

Jaja su mnogima omiljena namirnica za doručak, ali se radi i o zdravom izboru ako želite ugrabiti dodatnu dozu proteina ujutro.

- Bogata su kolinom i vitaminom D te proteinima, a jedno jaje sadrži devet grama. Ako napravite omlet od dva jaja i povrća, kako biste unijeli i vlakna, započeli ste dan na odličan način - kaže Shapiro.

Radi se i o namirnici koja se lako priprema, a može se pronaći svugdje, pa nemate razloga da ih ne jedete.

Grčki jogurt sa chia sjemenkama i malinama

Ako više volite pojesti nešto slatko za doručak, ova je kombinacija idealna za vas. Kako grčki jogurt nudi oko 14 grama proteina u jednoj posudi, svakako će vas dugo držati sitim, a ako dodate chia sjemenke koje sadrže zdrave masnoće i malo malina koje sadrže antioksidante, budite sigurni da ste dan počeli na ispravan način.

Tost sa maslacem od kikirikija i bananom

Ovo je zdravija verzija sendviča od kikiriki maslaca, manje kalorična, ali i puna nutrijenata.

Shapiro navodi kako jedan tost sadrži oko pet grama proteina, ako sadrži sjemenke. A ako se to kombinira sa zdravim masnoćama iz maslaca i kalijem iz banana, imate zdravlje na tanjiru.

Banana će malo i zasladiti doručak, ali i ponuditi dosta vlakana.

Smoothie od proteina u prahu sa malo voća

Ovakav napitak će vam dati energije i držati vas sitim do ručka. Dodajte proteinima u prahu i malo voća kako bi bio ukusniji.

Chia puding

Chia sjemenke imaju tri puta više antioksidanta od borovnice, te tri puta više željeza i od špinata, dok vitamina C čak sedam puta više nego narandža. Osim toga, ove sjemenke sadrže osam puta više omega-3 masnih kiselina od lososa. Sadrže i vlakna, magnezij i proteine, a kada se kombiniraju s vodom, pretvaraju se u nešto slično pudingu.

Evo kako da pripremite puding od chia sjemenki.

 

Potrebni sastojci: 3 šoljice mlijeka od lješnika, 4 banane, 6 kašika kakaa, 4 kašike kosovog maslaca/ulja, 8 kašika chia sjemenki, 200 g lješnika.

Postupak pripreme:

U blender stavite mlijeko i dodajte banane, kakao i kokosov maslac. Miksajte dok se ne sjedini u jednoličnu smjesu.

U posudu stavite chia sjemenke i dodajte smjesu i promiješajte da postane jednolična. Pustite da odstoji barem 10 minuta.

Lješnike usitnite i popržite da puste miris.

Puding rasporedite u posudice i pospite lješnicima.