Tokom ljetnih mjeseci svaki stručnjak za prehranu i zdravlje naglasit će da trebamo jesti što laganiju i nemasnu hranu jer ćemo u suprotnom još teže podnositi vreline. To zapravo znači da se najbolje okrenuti sezonskim namirnicama, voću i povrću, jer se priroda pobrinula da nam bude lakše.

Uz puno tekućine poput vode i nezaslađenih čajeva, evo nekoliko prijedloga šta birati od namirnica koje će vas zasladiti, rashladiti i zasititi u ovim danima:

Lubenica, trešnje, kajsije, dinja…

 

 

Lubenica je idealna ljetno osvježenje. Slatka je i sočna, a 90 posto nje čini voda. Na dnevnoj bazi svakako trebate jesti i trešnje, dinju, kajsije i ostalo sezonsko voće. Svo sezonsko voće ima dovoljnu količinu vode i na taj način ćete hidrirati tijelo, pa ćete lakše podnositi vrućine.

Paradajz, krastavci, tikvice…

 

 

Birajte paradajz, krastavce, papriku i ostalo povrće koje je bogato vodom i vitaminima. Paradajz je primjera radi bogat likopenom, a on je, između ostalog, prirodna zaštita od štetnih zraka sunca. Krastavci su poput lubenice puni vode dok tikvice možete pripremati na bezbroj načina. Idealne su na žaru.

Supe

Možete ih jesti za ručak ili večeru. Ne zaboravite da ne moraju nužno biti tople jer ima dosta recepata i za hladne supe, a najbolje su one od sezonskog povrća. Supa okrepljuje probavu, ubrzava metabolizam i blagotvorno djeluje na cjelokupni organizam.

Gazpacho je odličan primjer hladne supe, a za njegovu pripremu potrebni su vam: 2 paradajza, 1 krastavac, 1 crvena paprika, 1 ljuta papričica, 2 kašike aceto balsamica, 2 kašike maslinovog ulja, so, biber, kašičica šećera, 5-6 listova bosiljka.

 

 

Priprema: Crvenu papriku i papričicu narežite i očistite od sjemenki jer im se na taj način smanjuje ljutina. Ostale sastojke operite i narežite na krupne komade.

Povrće ubacite u mikser i usitnite. Nakon što dobijete homogenu smjesu, začinite solju i biberom po ukusu. Dodajte i malo šećera ukoliko je supa prekisela od paradajza.

Sipajte maslinovo ulje i aceto balsamico, pa dodajte bosiljak.

Uključite mikser na još pola minute kako bi se svi okusi proželi.

Supu stavite u frižider na oko sat da se dodatno ohladi.

Ova osvježavajuća supa idealna je za ljetne dane. Lagana je, puna okusa, idealna za piknik ili plažu.

Kuhana hrana

Zaboravite na pečenu i tešku hranu. Birajte ribu, piletinu ili puretinu uz obilje svježeg povrća i salata.

 

 

Deserti

Čokolade i kolače zamijenite osvježavajućim jogurtom s voćem, sladoledom ili smoothijem koji lako možete pripremiti i sami kod kuće. Ako se već zaželite kolača ili torte, radije ih napravite kod kuće zbog opasnosti poput salmonele. Ljeti se može lako dogoditi da su jaja pokvarena, a ona su često sastavni dio recepata i za sladoled.

 

 

Izbjegavajte "bijele namirnice"

"Bijelim namirnicama" smatraju se bijeli hljeb, šećer, riža i slična hrana. Znamo da se ni inače ne nalaze na listi poželjnih, zdravih namirnica jer se ne radi o proizvodima od cjelovitih žitarica. No, ljeti ih je još bolje izbjegavati uz puno veću ponudu svježe i zdravije hrane.