Prehrana, tjelesna vježba, i brojni drugi načini služe ljekarima u zaštiti od raka.

- Konzumiranje previše šećera i brze hrane prouzrokovat će nakupljanje masti u jetri koja će oštetiti taj organ te povećati rizik od razvoja raka jetre. Uostalom, predviđa se kako će nealkoholna masna jetra biti glavni uzrok raka jetre, ali i kako će se smrtnost od ove bolesti povećati tokom godina - kaže dr. Homayoon Sanati, prenosi thehealthy.com.

Evo šta ljekari primjenjuju kako bi se zaštititi od malignih bolesti:

Pazim na stres

- Kako bi bilo u mogućnosti boriti se protiv ćelija raka, tijelo mora biti u optimalnom stanju, a miran stil života neće narušiti imonološki sistem, naprotiv, učiniti će ga snažnijim, kazala je Amy Lee, naučnica u Centru za istraživanje raka.

Miran stil života znači da tijelo nije zaokupljeno fizičkim i emocionalnim utjecajima te je zbog toga imunološki sistem fokusiran na obnovu i zaštitu tijela.

- Ono što sama prakticiram te stoga i preporučujem, kontrola je nivoa stresa. Na kraju, uvijek ćete imati neki razlog za stres i brigu koji nećete riješiti ukoliko postanete anksiozni, a onda je situaciji najbolje pristupiti prihvatanjem, prilagođavanjem i rješavanjem problema - kazala je Lee.

Jedem mediteransku hranu

- Nedavne studije pokazale su da ovakva prehrana, koja uključuje upotrebu maslinovog ulja, može pomoći u prevenciji raka - tvrdi dr. Matthew McCurdy.

Ljekar ovu prehranu slijedi konzumiranjem brokule, kurkume te bijelog luka, a ograničava unos rafiniranog šećera, ugljikohidrata, zasićenih masti životinjskog porijekla te toksičnih hemikalija i pesticida.

Redovno se pregledam

Mnoge vrste raka izlječive su ukoliko se otkriju na vrijeme stoga su redovni pregledi obavezni, a obaviti ih možete i sami kod kuće.

- Nakon toga sve svoje brige možete podijeliti sa ljekarom - kazao je dr. Justin Piasecki.

Vakcinišem se

- Većina ljudi nije svjesna da se određeni virusi koji izazivaju rak mogu prevenirati vakcinom, a među njima su i HPV, virus koji uzrokuje oko 70 posto slučajeva karcinoma grlića maternice, ali i hepatitis B i C - tvrdi dr, Erich M. Sturgis.

Održavam zdravu tjelesnu težinu

- Pretilost i prekomjerna tjelesna težina vežu se za mnoge vrste raka, pa se trudim očuvati zdravu tjelesnu težinu – kaže dr. Peter Shields.
Kako bi to bilo moguće ljekar kao prioritet izdvaja tjelesnu vježbu, dovoljno sna, hranu bez kancerogenih sastojaka te nastoji stvoriti ravnotežu između posla i života.

Štitim se od sunca

- Iako je krema sa zaštitnim faktorom odličan način kako se zaštititi od sunca, dodatnu zaštitu pružaju mi i šeširi širokog oboda, ali i sunčane naočale - kaže dr. Hubert Greenway koji tvrdi i kako omiljene sportske aktivnosti uvijek obavlja u onim razdobljima dana kada je snaga sunca niska.
Vrtlarim

- U sklopu mirnijeg života koji će ojačati imunološki sistem, potrebno je povezati se s prirodom, pa stoga često vrtlarim - tvrdi Lee.

Lee predlaže i redovne tjelesne vježbe u prirodi kako bi smanjili šanse za razvitak raka te poboljšali cjelokupno zdravlje, a i svježe voće i povrće koji sadrže antioksidanse koji se bore protiv raka.

Redovno idem na treninge

- Fizički aktivniji ljudi žive duže i imaju manje šanse za razvitkom srčanih bolesti, dijebetesa tipa 2, depresije, ali i nekih vrsta raka. S druge strane, pretilost i prekomjerna tjelesna težina pokazali su se izrazito pogodnim za razvitak najsmrtonosnijih vrsta raka, uključujući i dva najčešća u SAD-u - rak dojke I debelog crijeva - kaže dr. Delphine J. Lee.

Ne pušim

- Duhanski proizvodi povezuju se sa čak nekoliko vrsta raka, od kojih je najočitiji rak pluća. No, tu su i tumor na mozgu, rak grla, jednjaka, bubrega, mjehura i drugi, a što je najvažnije je da ovi proizvodi uzrokuju 30 posto svih smrti od raka s tim da je upravo karcinom pluća najveći uzročnik smrtnosti kod žena i muškaraca pluća - tvrdi dr. Jeffrey Vainshtein.

Stoga i ne čudi da će zbjegavanje duhanskih proizvoda, umanjiti rizik od razvoja malignih bolesti.

Održavam mozak aktivnim

- Kao neuroonkolog, svjestan sam važnosti očuvanja mozga aktivnim tokom čitavog života, a ja to činim svakodnevnim aktivnostima - kazao je dr. David Poulad.

Tako navodi kako pere zube nedominantnom rukom, ali i kako nastoji svakodnevne stvari učiniti izazvonim da bi mozak ostao zdrav i otporan.

Jedem nekoliko puta dnevno

- Trudim se jesti raznoliko, a uostalom, Centri za kontrolu i prevenciju bolesti tvrde kako prehrana koja uključuje voće i povrće umanjuje rizik od razvoja određenim vrsta raka, ali i drugih hroničnih bolesti - navodi dr. Delphine Lee.

Izbjegavam procesuirane namirnice

- Izbjegavajući procesuirane namirnice i prekomjernu upotrebu šećera, trudim se jesti hranu bogatu proteinima koja ima niske nivoe proteina, masti te ugljikohidrata - tvrdi dr. Omar Llaguna.