Kad se pomene novogodišnja trpeza odmah se pomisli na jaka kalorična jela, poput raznih pečenja, pita, sarme, salata punih majoneze i nezdravih umaka...

Ali praznici mogu biti i pravi trenutak da obogatite trpezu nešto drugačijim specijalitetima kojima ćete iznenaditi članove porodice i goste.

Umjesto pobrojanih kaloričnih specijaliteta, predlažemo da za svečanu trpezu ove godine pripremite neka nova jela koja mogu biti isto tako ukusna, a ono što je najvažnije, puno su zdravija.

Evo nekoliko recepata:

Rolice od palačinki sa dimljenim lososom

Potrebni sastojci za palačinke: 3 jaja, 200 ml mlijeka, 200 ml gazirane vode, 100 g glatkog brašna, 100 g oštrog brašna, pola kašičice soli, malo ulja za pečenje palačinki.

Punjenje: 500 g krem ili svježeg sira, 250 g dimljenog lososa, 2 krastavca.

Postupak pripreme:

Palačinke: sve sastojke za palačinke izmiješajte žicom, pa ih pecite u tavi.

Pripremite sastojke za punjenje: dimljeni losos i krastavce narežite na trakice. Sir izmiksajte (ako koristite svježi koji ima grudvice) da postane glatke teksture.

Punite i rolajte: svaku palačinku premažite sirom, pa na jedan kraj stavite trakice dimljenog lososa i krastavaca.

Ohladite, čvrsto zarolajte i stavite u tanjir, prekrijte prozirnom folijom i ostavite u frižideru sat ili dva.

Režite na komade širine oko dva centimetra, poderajte na tanjir i servirajte.

Slani muffins sa sirom i paradajzom

Potrebni sastojci: 3 jaja, malo soli, 6 kašika maslinovog ulja, 10 kašika jogurta, 220 g brašna, pola kesice praška za pecivo, 100 g suhog paradajza, 150 g feta sira.

Postupak pripreme:

Pjenasto umutite jaja sa malo soli. Dodajte maslinovo ulje i jogurt, mutite da se sjedini. Postepeno dodajite brašno s praškom za pecivo, sve vrijeme muteći smjesu.

Sir isjeckati na kockice, a pečeni paradajz na komade. Ubacite u smjesu od jaja i sjedinite lagano miješajući drvenom kašikom.

Razlijte u kalupe za muffine postavljene papirnim korpicama.

Pecite u rerni zagrijanoj na 180 stepeni Celzijusa oko 20 minuta.

Po želji možete posuti rendanom mozzarellom ili sjemenkama koje volite.

Zalogaji sa sirom i pečenom paprikom

Potrebni sastojci: 1 baget sa sjemenkama, 1 kašika kiselog mlijeka, 100 g sitnog zrnastog sira, 4 crvene pečene paprike, 1 kašičica nasjeckanog kopra, masline i bijeli luk po želji.

Postupak pripreme:

Izgnječite bijeli luk i u maloj posudi pomiješajte ga sa sitnim sirom, kiselim mlijekom i sitno isjeckanim koprom.

Po želji možete dodati i malo soli. Dobro promiješajte smjesu.

Isjecite baget na kriške i svaku premažite smjesom.

Nasjeckajte pečenu papriku na trakice i stavite nekoliko na svaki zalogaj.

Na papriku stavite po jednu maslinu i poslužite.

Izvor: Faktor