U vrijeme ljetnih vrućina tražimo načine kako ćemo se rashladiti. Za sve one koji ne mogu ovog trena otputovati na more i rashladiti se čitanjem dobre knjige u hladu, postoje namirnice koje mogu donijeti osvježenje.

Lako su dostupne i mogu se naći u gotovo svakoj kući i frižideru.

Za vrijeme visokih temperatura hidratacija organizma postaje još važnija, pa bi bilo dobro povećati konzumaciju voća i povrća zbog visokog sadržaja vode, koja tada služi kao dodatan izvor tečnosti.

Također, treba izbjegavati masnu i slanu hranu i kofeinske napitke.

Evo koje namirnice najbolje rashlađuju organizam:

Krastavac – ubrajamo ga među namirnice koje hlade upravo zbog visoke količine vode. Zbog niske kalorijske vrijednosti ima vrlo široku primjenu, pa se koristi u supama, salatama i sendvičima. Krastavac je dobro kombinirati s tikvicama, patlidžanom ili paradajzom, začiniti limunovim sokom, čime se dobije lakoprobavljiva i ukusna salata, idealna za ljetne dane.
Rashladiti se možete uz hladne napitke, ali i odgovarajuću hranu.

Paradajz – zbog svog nutritivnog sastava paradajz je već dugo poznat kao visoko vrijedna namirnica. Rado je viđen gost svih ljetnih salata, a u kožici se nalazi spoj koji djeluje kao prirodna zaštita od sunca zbog koje će koža duže biti mlada.

Lubenica – zbog visokog sadržaja vode lubenica je jedna od najboljih namirnica za osvježenje. Ukusna je, sočna i lagana te kao takva postaje idealan desert nakon ljetnog ručka. Za dodatno rashlađenje dobro je kombinirati s ananasom i breskvom, ili bilo kojim tropskim voćem. Osim što će vas takav desert osvježiti, osigurat će vam i prijeko potrebne vitamine i minerale.

Grejpfrut – ova je tropska biljka, osim po svom soku gorko-kiselog ukusa, poznata i po visokom sadržaju bioaktivnih materija koje povoljno utječu na naš organizam. Za rashlađenje najbolje je konzumirati sok od svježeg grejpfruta koji će vam pomoći u reguliranju znojenja, a koristi se i za smanjenje prekomjerne tjelesne mase.

Heljda – tokom ljetnih dana ako želite ukusan, nutritivno bogat i lagan obrok, razmislite o heljdi. Potrebno ju je skuhati i ohladiti, a zatim joj dodati tunu, kukuruz, svježi paradajz i krastavac, začiniti limunovim sokom i malo bibera. Takav je obrok lako svarljiv, ne izaziva nadimanje, lako se priprema i postat će omiljeni recept za ljeto.