Jedna neprospavana noć nikome nije naštetila, ali nesanica koja traje danima, sedmicama, pa čak i mjesecima može uzrokovati brojne poteškoće sa zdravljem.

Ljekari imaju ideje za dobar san - "ukradite ih" i primijenite već ove noći.

Umjesto da broje ovčice, rade ovo...

- Ukoliko niste jedan od onih sretnika koji zaspu snom pravednika čim glavom dotaknu jastuk pomislite na jednu riječ, ali ne bilo koju već onu koja vam pomaže da se opustite i usredotočite na san - savjetuje dr. Robert Rosenberg, ljekar osteopatske medicine.

- Dišite polako kroz dijafragmu, a pri svakom izdahu mislite na tu riječ. To pomaže da se opustite i isključite bilo kakve šumove iz okoline što je ključno za smirivanje uma - tvrdi Rosenberg.

Ugledni ljekar ovu metodu prakticira 10 minuta prije nego što utone u san, a brojni pacijenti koje je liječio svjedoče da im je uz ovu metodu trebalo i manje od deset minuta da bi zaspali.

Pokušajte s ovom metodom prije odlaska u krevet, ali i kada se usred noći probudite i ne možete ponovo zaspati.

Prvo uspavaju teške misli, pa tek onda sebe

Možda ste već čuli za savjet da nekoliko sati prije nego što krenete na spavanje, sve svoje brige pohranite na jedan list papira i tako se oslobodite teških misli.

Ovu metodu prakticirala je Catherine Darley, doktorica naturopatije iz Seattlea.

Nakon smrtnog slučaja u uskom krugu porodice, šest sedmica nije mogla spavati, pa je odlučila pokušati s ovom metodom.

- Dva sata prije odlaska u krevet zapisujte sve što vam je taj dan okupiralo misli. Dobro je to učiniti nekoliko sati prije spavanja jer vam tako ostaje dovoljno vremena da se opustite nakon pisanja i usredotočite na nešto drugo. Na neki način, svoje teške misli vi ste "spremili" na spavanje puno prije nego što ste i sami legli u krevet - objašnjava Darley.

Ova metoda daje rezultate i u sitacijama kada se iz bilo kog razloga borite s teškim emocijama ili vas muči tjeskoba.

Catherine Darley tvrdi da njeni pacijenti svjedoče kako je ovo jedna od najučinkovitijih strategija za borbu s poteškoćama sa spavanjem.

Preskaču popodnevno spavanje

- Pacijente uvijek iznenadi kad im savjetujem da preskoče popodevni odmor, čak i ako noć prije nisu oka sklopili - kaže dr. Damon Raskin, ljekar internist specijaliziran za liječenje poremećaja spavanja.

Popodnevni drijemež „ispraznit“ će vaše "rezerve sna", odnosno učinit će vas manje pospanim u drugom dijelu dana što će otežati da zaspite u vrijeme kada biste već trebali biti u krevetu. To može pokrenuti ciklus nesanice u koji sigurno ne želite ući.

Ukoliko ne možete bez podnevnog odmora, preskočite kafu (koja vas drži budnim) i provedite barem 20 minuta u šetnji prirodom s dragim ljudima – pokazalo se da to ima izvrstan učinak na mentalno i fizičko zdravlje.

Kupuju odvojene plahte

Dijelite li postelju s partnerom, to bi mogao biti razlog da se ujutro budite umorni.

Robert Oexman, direktor američkog instituta za poremećaje spavanja tvrdi da već odvojene plahte i pokrivači čine razliku.

Posebna posteljina omogućuje ljudima da se tokom noći okreću i namiještaju kako ima paše, a pritom ne uznemiruju svog partnera.

Također, svako od nas ima drugačije potrebe kada je u pitanju toplina pokrivača – što je nekome ugodno, drugome može stvarati nelagodu i kvariti san.

Umjesto lijekova za spavanje, uzimaju ovo

- Ponekad se probudite usred noći i šta god učinili više ne možete zaspati jer niste u stanju ponovo "isključiti" svoj mozak - objašnjava dr. Rebeccah Shalev.

Sama je uspjela tome doskočiti uzimanjem tri grama glicina – jednostavne neesencijalne aminokiseline koja se u apotekama može nabaviti bez ljekarskog recepta.

Istraživanja su pokazala da osobe koje uzimaju glicin noću spavaju bolje od onih koji lijekove za spavanje.

Također, ujutro se bude odmorniji i puni energije.

Glicina ima u hrani bogatoj proteinima koju možda nećete poželjeti u dva sata u noći, ali kao dodatak prehrani može se uzeti u bilo koje vrijeme, što je sjajno ukoliko se budite usred noći.

Oslanjaju se na svoje nosove

Dr. Oexman ima izvrstan savjet za sve koji često putuju i pritom imaju poteškoće sa spavanjem - pošpricajte omiljeni miris po hotelskoj sobi i uživajte dok se opuštate uz njega.

Isti trik možete primijeniti na putnom jastuku tokom dugih letova avionom.

Vremenom ćete naučiti povezivati ovaj miris sa spavanjem i udobnošću vlastitog doma, zbog čega ćete lakše utonuti u san.