Od tosta i jaja za doručkom do kiflica uz večeru, hljeb je važan dio obroka u brojnim domovima. U mnogim slučajevima hljeb može biti i zdrav dio vaše prehrane.

Naime, određene vrste hljeba od cjelovitih žitarica i vrste bogate proteinima mogu pomoći u naporima da izgubite kilograme i smanjiti krvni tlak, pokazale su studije.

Međutim, postoje neki ozbiljni pokazatelji da hljeb nije dobar za vašu prehranu ili vaše zdravlje, a ovo su neki od znakova da biste trebali prestati jesti hljeb:

1. Debljate se

Ako primijetite da broj na vašoj vagi neprestano raste, možda je vrijeme da smanjite unos hljeba - pogotovo ako je bijeli hljeb vaša omiljena vrsta. Prema studiji iz 2014. objavljenoj u BMC Public Healthu, jedenje dvije ili više šnite bijelog hljeba dnevno bilo je značajno povezano s rizikom od prekomjerne tjelesne težine ili pretilosti pa ako želite smanjiti težinu, izbacite bijeli hljeb iz svoje prehrane.

2. Visok krvni pritisak

Bez obzira na to borite li se s hipertenzijom godinama ili ste tek nedavno utvrdili da vam je krvni pritisak povišen, izbacivanje hljeba iz prehrane možda je najlakši način da te brojeve vratite na sigurniji teritorij. Studija iz 2018. objavljena u časopisu Nutrients otkrila je da je konzumacija samo jednog komada bijelog hljeba jednom ili više puta sedmično povezana s povišenim krvnim pritiskom.

3. Grčevi u želucu

Ako ste primijetili da vas želudac uvijek boli nakon sendviča ili pojedene kiflice, to je dobar znak da je vrijeme da se odreknete hljeba. Prema Zakladi za celijakiju, osobe s celijakijom - imunološkim stanjem koje pokreće gluten - često imaju jaku nadutost, bol, proljev i zatvor nakon što jedu hranu koja sadrži gluten, kao što ga sadrži i većina tipova hljeba.

4. Osip

Nemojte iznenadni osip odmah proglasiti dermatitisom. To bi mogao biti i znak da morate izbaciti hljeb iz prehrane. Prema Nacionalnom institutu za dijabetes i probavne i bubrežne bolesti, približno 10 posto osoba s celijakijom razvit će dermatitis herpetiformis, koji se obično javlja na leđima, stražnjici, laktovima, koljenima i vlasištu, iako time mogu biti pogođeni i drugi dijelovi tijela.

5. Šećer u krvi

Ako vam je nedavno dijagnosticiran dijabetes ili predijabetes, možda ćete htjeti ponovo proučiti svoju konzumaciju hljeba. Mnogi komercijalno dostupni hljebovi bogati su rafiniranim šećerom, što može predstavljati ozbiljan zdravstveni rizik za osobe čiji šećer u krvi nije adekvatno kontroliran, piše Eat This, Not That.