Proljeće je sve bliže, a vi ste tokom zime „navacili“ nekoliko kilograma viška!? Niste zadovoljni kako vam osjeća stoji, osjećate se tromo, sve manje imate kondicije... Zbog svega ovoga odlučili ste svaki slobodan trenutak provoditi u teretani.

Ne brzajte, kažu stručnjaci, jer pretjerano vježbanje može biti štetnije za tijelo i zdravlje od nedovoljnog vježbanja. Navode znakove koji pokazuju da vam intenzivno vježbanje šteti:

Nivo izvedbe opada

Nisu svi dani isti, tako da ako vidite da nedovoljno radite, to je normalno. Ali ako nemogućnost postizanja postavljenih ciljeva postane norma, onda ste vjerovatno dosegli limit. Ako previše vježbate, osjetit ćete se iscrpljeno i gubiti na izdržljivosti, osjetit ćete kako snaga vašeg stiska slabi i moguću bol u zglobovima.

Osjećate upalu mišića duže nego inače

Prirodno je da vas boli ako ste tek započeli s vježbanjem ili ste prešli na drugačiju rutinu vježbanja. Ali ako ste osoba koja kontinuirano vježba i niste izmijenili svoj način treniranja, a ipak imate neobičnu bol mišića koja traje duže od uobičajenog, vjerovatno ste pretrenirani. Taj osjećaj možda je vrlo sličan onome koji ste imali kada ste prvi put počeli dizati utege.

Gubite motivaciju za vježbanje

Ako primijetite nestanak entuzijazma prije odlaska na trening svaki dan i čini vam se da gubite motivaciju, shvatite to kao znak da ste se možda preopteretili. Na kraju, ovaj nedostatak motivacije poteže manjak motivacije i u drugim područjima života, opću bezvoljnost. To čak može dovesti i do depresije ako se ne trgnete što prije.

Osjećate se bolesno

Ako redovno trenirate i vodite zdrav život, a istovremeno ste redovno bolesni, to bi moglo biti zato što previše i preintenzivno trenirate. Prehlada ili groznica mogu imati i druge uzroke. No, ako se to redovno događa, a vidljivi su i neki drugi znakovi pretjeranog vježbanja, bolje je da pomnije razmislite o svom režimu treninga.

Gubite mišiće

Ako prekomjerno trenirate, tijelo ne dobija sve što mu je potrebno da ozdravi i drži se zdravim te uz to obnavlja mišiće nakon vašeg „divljanja“ na treningu. Kao rezultat toga, doći će do većeg oštećenja mišića što dovodi do gubitka mišićne mase, a u ekstremnim slučajevima i do povreda.

Skloni ste hroničnim povredama

Hronične povrede su one povrede koje se kontinuirano ponavljaju ili ne nestaju. To je zato što kad pretjerano vježbate, ne dajući tijelu vremena da se oporavi, previše mišića ostaje. Međutim, do povreda može doći i zbog preopterećenja, što znači da ponavljate istu vježbu vrlo dugo bez promjene.

Teško zaspite

Pretjerano vježbanje može uzrokovati prekomjernu proizvodnju hormona stresa - kortizola. Ovo može otežati mirno spavanje. Tijelu treba odgovarajuća količina sna kako bi potaknulo zarastanje oštećenih mišića i učinilo ih jačim.

Nakon svega navedenog revni vježbači i oni koji to teže biti vjerovatno su zabrinuti!? No, stručnjaci ističu da ne bi trebali biti, jer to mogu nadoknaditi. Pitanje koje se postavlja je – kako?

Jesti zdravo: vrlo je važno da obroci imaju pravilnu kombinaciju i mikronutrijenata i makronutrijenata. Također, ogromna je greška koncentriranja samo na proteine. Trebali biste uzimati i dovoljne količine ugljikohidrata i masti. Ugljikohidrati pružaju tijelu energiju koja je potrebna za obnavljanje mišićne mase, a masti pomažu u oslobađanju testosterona i ostalih hormona povezanih s rastom otapanja nekih vitamina kako bi ih tijelo moglo apsorbirati.

Osigurajte sebi dovoljno sna: spavajte barem sedam do devet sati, jer dok spavate, tijelo radi na popravljanju oštećenih mišića i čini ih zdravim i jačim.

Smanjite nivo stresa: ako prolazite kroz fazu emocionalnog stresa, bolje je nadoknaditi ga lakšim fizičkim treningom. Umjesto teškog dizanja, joga ili lakše vježbe bile bi bolja opcija.

Uzmite sedam dana odmora svakih šest do 12 sedmica kontinuiranog vježbanja: odmor omogućava tijelu da ozdravi i ojača. Iznenadit ćete se kad uvidite kako ćete se, nakon slobodne sedmice, osjećati snažnije i motiviranije.