Ističu da prema međunarodnom pravu i ustaljenoj državnoj praksi samo države posjeduju neophodnu nadležnost za nasljeđivanje prava i obaveza država prethodnica.
- U ovom slučaju, ta država je Bosna i Hercegovina. To je pitanje riješeno Dejtonskim ustavom koji je jasan i nedvosmislen: "Republika Bosna i Hercegovina, čiji će službeni naziv od sada biti 'Bosna i Hercegovina', nastavit će svoje pravno postojanje prema međunarodnom pravu kao država." Prema međunarodnom pravu i ustavnom načelu kontinuiteta, Bosna i Hercegovina je vlasnik sve državne imovine. Takvo ustavno uređenje prihvatila su oba entiteta prihvatanjem Dejtonskog mirovnog sporazuma, uključujući Aneks 4, Ustav Bosne i Hercegovine. Ustavna nadležnost entiteta podređena je njihovoj obvezi poštivanja Ustava Bosne i Hercegovine - istakli su iz Ambasade SAD-a.
Ustavno i pravno uređenje u vezi sa državnom imovinom, kako su dodali, dodatno su regulisani zakonima Bosne i Hercegovine prema Sporazumu o pitanjima sukcesije bivše Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije (SFRJ) iz 2001. godine, koji je ratificirala Parlamentarna skupština BiH.
- Ovim sporazumom, koji je stupio na snagu 2004. godine, precizirano je da su BiH i još četiri zemlje nasljednice koje će naslijediti "pokretnu i nepokretnu državnu imovinu" SFRJ. To nije pitanje nadležnosti, već vlasništva nad imovinom, kao što je bio slučaj u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Srbiji i Sloveniji.
To, međutim, ne znači da svaki dio imovine koji je pripadao SFRJ treba trajno kontrolirati država BiH. Od vitalne je važnosti regulisati upravljanje, a u nekim slučajevima, i vlasništvo nad tom imovinom među različitim nivoima vlasti. Ustavni sud BiH bio je jasan – Parlamentarna skupština BiH ima isključivu nadležnost za to - naveli su.
Valjano rješavanje ovog pitanja donijelo bi, dodaju, ekonomsku korist cijeloj Bosni i Hercegovini jer kompanije i drugi razvojni projekti ne mogu uspjeti ako nemaju jasno, zakonsko pravo vlasništva nad imovinom ili jasne propise o njenoj upotrebi.
- Istovremeno, nezakoniti prijenos vlasništva nad državnom imovinom od bilo kojeg subjekta izlaže primaoca domaćem i, potencijalno, međunarodnom pravnom riziku. Lažne pravne tvrdnje vlasti Republike Srpske i odbijanje bh. parlamentaraca iz Republike Srpske da konstruktivno surađuju sa svojim kolegama na državnom nivou nepotrebno produžavaju rješavanje tog pitanja. Također se onemogućuje puna provedba agende 5+2 koju je definisao OHR, što je preduvjet za zatvaranje OHR-a.
Sjedinjene Države pružaju podršku naporima na usvajanju zakona na državnom nivou kojim bi se regulisalo pitanje državne imovine i kojim bi se konačno riješilo ovo pitanje, te apeluje na sve strane da se konstruktivno angažuju - zaključili su iz Ambasade SAD-a.