Čak 100 KM planirali za Prvu transverzalu, svemu su krivi imovinsko-pravni odnosi
AUTOR: J. M.
11.04.2025. u 07:59
Tunel Kobilja Glava je probijen u januaru 2025.
FOTO: Faktor/Arhiva
Prva transverzala za kojom u glavnom
gradu Bosne i Hercegovine postoji potreba još od 1978. godine, a koja je planirana Urbanističkim
planom iz 1985. godine, jedan je od najznačajnijih projekata u Kantonu Sarajevo. To su skoro
sve vlade unazad dvadeset i više godina ponavljale i svaka je obećavala brzi
završetak.
Prije pet godina, tačnije u oktobru 2020., to je najavio i tadašnji
premijer KS Mario Nenadić, objašnjavajući da će se prvo raditi dionica između
raskrsnica ulice Halida Kajtaza sa Kranjčevićevom ulicom i sa Tešanjskom ulicom.
Nenadić je vrlo brzo otišao, a na njegovo mjesto je došao Edin Forto, pa je i
ovoj Vladi prioritet opet bila Prva transverzala. Doduše kratko vrijeme,
jer su radovi ubrzo stali.
Aktuelni premijer Nihad Uk je za gradnju ove
transverzale u budžetu za 2025. od 1,88 milijardi planirao "ogromnih" 100 KM. Zašto toliko sredstava, nije obrazložio.
Njegov koalicioni partner, predsjedavajući Skupštine KS Elvedin Okerić brani
ovu stavku objašnjavajući da se sredstva za Prvu transverzalu nalaze u
kreditnim zaduženjima Kantona Sarajevo. Kolikim nije rekao.
- I ta stavka od stotinu KM
također je stavka samo da bi omogućilo Vladi Kantona Sarajevo kada se odluči i
napravi procjenu da treba da na tom dijelu formalno-pravno provede proceduru i krene
u realizaciju - ističe Okerić.
Ministar saobraćaja KS
Adnan Šteta kaže da je 2020. godine potpisan ugovor sa
firmom Euro-Asfalt od 23 miliona KM za izgradnju prve dionice – od
Kranjčevićeve ulice do ulice Braće Begić. Iako su mašine tada izašle na teren,
radovi su ubrzo obustavljeni zbog problema s imovinsko-pravnim odnosima.
- Ni
danas nema građevinske dozvole. Ono što možemo to i radimo, a to je dio od Šipa
do Hotonja - precizirao je Šteta i dodao da je u januaru ove godine probijen tunel Kobilja Glava te da su stvoreni uvjeti za izgradnju ceste od tunela do Hotonja.