U Sarajevu je danas održan sastanak federalnog ministra trgovine Amira Hasičevića sa predstavnicima Udruženja
poslodavaca iz sektora trgovine, domaćih proizvođača i predstavnika
prerađivačke industrije, te predstavnika udruženja potrošača i Sindikata
trgovačkih radnika na kojem je dogovoren nastavak projekta sniženih i
zaključanih cijena osnovnih prehrambenih i higijenskih proizvoda, a s ciljem ublažavanja
pritiska na životni standard potrošača.
Trgovci su
ponudili radnu verziju spiska "50+20 artikala", kako bi prije svega socijalno
osjetljivim kategorijama učinili dostupnim najpotrebnije životne namirnice.
- Nastavljamo
dijalog u partnerskom duhu i tražimo najbolje rješenje sa predstavnicima
Udruženja poslodavaca iz sektora trgovine, kako bismo odgovorili izazovima
tržišta. Čuli smo i važne napomene predstavnika udruženja potrošača. Radna
grupa će nastaviti dogovarati detalje, a načelni dogovor je da će od petka
50-tak proizvoda biti sniženo i zaključano – kazao je ministar Hasičević.
On je podsjetio da
je prošlogodišnji projekt "zaključavamo cijene", u kojem su učestvovali trgovci
koji imaju 1.500 prodajnih objekata, imao pozitivne rezultate i omogućio
kupcima uštedu od oko 60 KM na korpi proizvoda čija je cijena bila zaključana.
- Vidimo da zemlje
u okruženju uvode administrativne mjere poput ograničavanja marži, ja sam i
dalje mišljenja da se dogovorom može pronaći najbolje rješenje i da se mogu osigurati
povoljnije cijene osnovnih prehrambenih i higijenskih proizvoda - kazao je Hasičević.
Domaćin susreta i
direktor "Konzuma" u BiH Nihad Imširović je kazao da su trgovci pokazali dobru
volju i društvenu odgovornost.
- Trgovci su
pokazali dobru volju i opredjeljenje da na fonu prošlogodišnjeg projekta "zaključavamo
cijene" i ovaj put izađemo u susret našim kupcima, te da pokažemo društvenu
odgovornost. Pridružili su nam se pojedini proizvođači, a još uvijek očekujemo
da će se pridružiti i dobavljači kako bismo u toj sinergiji napravili najbolji
rezultat - kazao je Imširović.
Napomenuo je i da
ovaj projekat, kao i prethodni, nije osmišljen kako bi osigurali niske cijene
za luksuzne proizvode, nego da omoguće socijalno osjetljivim kategorijma da
mogu sebi obezbijediti osnovne životne namirnice po prihvatljivim cijenama.
Sudionici sastanka
su akcentirali da ni ovoga puta nije riječ o najjeftinijim i nekvalitetnim
proizvodima, nego onima koji se najčešće prodaju.
Projekt će trajati
tri mjeseca, a dogovor je da se svakih 30 dana analizira spisak i cijene kako bi se izbjegli gubici ukoliko dođe do naglih
poskupljenja na svjetkom tržištu, saopćeno je iz Federalnog ministarstva
trgovine.