- Razlozi za negativno mišljenje na povećanje visine naknade za usluge dato je jer pružaoci usluge SPI (BIHAMK-a i AMSuBiH) su ostavili istu cijenu naknade za autobuse, teretna i priključna vozila najveće dozvoljene mase više od 3,5 tona iako nisu opremljeni za pružanje pomoći na cesti za navedene kategorije vozila (prijevoz havarisanih vozila i vozila u kvaru). Također, navedeni pružaoci usluge u svom prijedlogu traže povaćanje visine naknade usluge SPI za putnička motorna vozila sa osam KM na 15 KM, a jasno je da najveći udio registriranih vozila pripada upravo putničkim motornim vozilima čiji su vlasnici fizička i pravna lica koji su već pogođeni inflacijom i ne opravdanim povećanjem cijena raznih proizvoda i usluga - navodi se u obrazloženju Vlade TK.
Traženo povećanje, dodaju u saopćenju, bi predstavljalo dodatni namet, a korist od navedenog ne bi bila u srazmjeri sa visinom naknade koja bi se plaćala.
- Istovremeno, Tuzlanski kanton je kao najmnogoljudniji kanton i kanton koji poslije Kantona Sarajevo ima najveći broj registriranih motornih vozila u potpunosti zanemaren kada je u pitanju ulaganje u cestovnu infrastrukturu, iako građani TK kako kroz registraciju svojih vozila, tako i kroz akcize na gorivo izdvajaju značajna finansijska sredstava za unapređenje cestovne infrastrukture (magistralne ceste i autoceste). Na ovaj način građani TK trpe katastrofalno stanje mreže magistralnih cesta i zanemariva ulaganja u njihovu rekonstrukciju, a stanje putne infrastrukture značajno utiče na tehničku ispravnost vozila, kvarove vozila i broj saobraćajnih nezgoda - navode iz Vlade TK.
U tom kontekstu Vlada TK i Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja TK, navedeno je u saopćenju, traže od Federalnog ministarstva prometa i komunikacija i Javnog preduzeća Ceste Federacije BiH da ulaganjem u putnu infrastrukturu (magistralne ceste) na području TK preventivno utječu i tako smanje broj kvarova vozila i broj saobraćajnih nezgoda na navednim magistralnim cestama, a što će, u tom kontekstu rezultirati i smanjenjem broja korisnika usluge SPI.
- Na kraju, inflacija je uticala na povećanje cijena raznih usluga, što se negativno odrazilo na životni standard građana Federacije BiH. Dodatnim povećanjem cijena usluge SPI, za više od 100 posto, u navedenim okolnostima predstavljalo bi dodatno opterećenje za građane te u tom kontekstu Kantonalno ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja i Vlada TK nisu dali pozitivno mišljenje na podnesenu inicijativu - zaključeno je u saopćenju.