Vilsonovo šetalište je naša zelena oaza. Oaza i Općine Novo Sarajevo i cijelog našeg grada. Vilsonovo šetalište ćemo zatvoriti za saobraćaj i kreirati sadržaje koji će biti zanimljivi svim generacijama, i tokom ljetnog i tokom zimskog perioda, najavila je u svojoj predizbornoj kampanji Benjamina Karić.
Profesor Fakultet za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu Osman Lindov navodi kako je to ulica koja je, prije svega, namijenjena kao šetalište.
- Ona, ako hoćemo da očistimo djelimočno grad od saobraćaja, se mora zatvoriti. Da, proizvest će, normalno, nekakva opterećenja na susjedne saobraćajnice, ali moramo biti svjesni da za individualni saobraćaj ne možemo organizovati Sarajevo, niti bilo koji grad u Evropi. To bi trebalo biti početak kako da razmišljamo o urbanoj mobilnosti. Dakle, Vilsonovo se treba zatvoriti. Svakako adekvatnom regulacijom krakova koji se nadovezuju na Vilsonovo.
Napravili smo dobre planove, strategije o održivoj urbanoj mobilnosti, ali nemamo adekvatan odgovor kroz smanjenje saobraćaja u centralnoj zoni, smanjenje zagađenje i buke. Na takav način dali bi poruku da ovaj grad treba da živi i bez individualnih motornih vozila u dobroj mjeri – pojašnjava profesor.
Međutim, ističe kako se sve treba adekvatno opisati, a onda krenuti u tu priču.
- Ne samo Vilsonovog šetališta, nego i ostalih ulica koje bi trebalo pretvarati u nekakve zone za nemotorizovano kretanje ili za ograničeno kretanje motornih vozila. To rade svi gradovi u Evropi. I mi bi trebali početi – kazao je Lindov.
Pojašnjava kako se učešće javnog prijevoza svelo na 30 posto u čitavim kretanjima i mobilnosti na području Kantona Sarajevo.
- To nije održivo. Nažalost, i projekti koje radimo nisu održivi. Ne znam zašto ih i radimo. Potrošit ćemo, zadužiti se, a ostaće nam zagađenja i buka kavu smo i imali – rekao je on.
Ono što je sigurno, mišljenja je i Lindov, kada se Vilsonovo šetalište zatvori za saobraćaj, imat ćemo veće gužve.
Muamer Bandić, kandidat SBiH-a za načelnika Općine Novo Sarajevo, a kojeg su podržali DF i SDA, pita se je li razlog dodatno povećavanje gužvi na glavnim saobraćajnicama.
- Ne znam koji je razlog. Postoji pješačka zona koja se može koristiti, bez obzira je li na kolovozu. Ne znam kakva je to ideja. Mislim da čak i ta zona Vilsonovog šetališta treba da se u određenim vremenskim intervalima otvori u jednom pravcu u cilju smanjenja gužvi.
Dakle, ujutru kada imamo gužvu da se otvori u jednom pravcu, a u posljepodnevnim satima u drugom. To je moje mišljenje. Logično mi je da trebamo rasteretiti na neki način gužve u saobraćaju, a ne da ih još više otežavamo i komplikujemo – kazao je Bandić.
Cijelokupno Novo Sarajevo zanemareno je u potpunosti, nastavlja on, te dodaje kako ga zanima da li je samo Vilsonovo šetalište fokus nekih pojedinaca.
- I zanima me šta ti ljudi misle o padinskim naseljima gdje nemamo školu, Pofaliće. Trideset godina se obećava neka škola, niko je nije izgradio. Dobio sam informaciju da je Vlada KS preusmjerila određena sredstva koja su bila namjenjena za školu u Pofalićima. Ne znam da li iko obraća pažnju na Hrasno brdo gdje Regulacionim planom Grada Sarajeva donesenim u ovom mandatu, određeni broj objekata ne može dobiti legalizaciju zato što je proglašeno nestabilno područje, imamo klizište – rekao je on.
Upitao je potom koliko je novca izdvojeno da se sanira to klizište.
- Radi se o boračkoj populaciji, trebalo je da im pomognu da se dobije legalizacija objekata na način da se izdvoje određena sredstva iz Grada te da se to može sanirati. Trebali bi se više tim baviti, a ne ovim trivijalnim stvarima. Nije samo Vilsonovo šetalište Novo Sarajevo, imamo padinska naselja, na Grbavici bi se trebao riješiti saobraćaj u mirovanju, na Čengić Vili, Trgu heroja – mišljenja je Bandić.
Govori kako je jedan od najvećih problema u Novom Sarajevu saobraćaj u mirovanju.
- Imamo vrlo ozbiljna rješenja koja se nalaze u Programu. Sa svojom ekipom sam napravio i izradio ozbiljan Program, najozbiljnijih od svih stranaka, i imamo namjeru da riješimo saobraćaj u mirovanju. Javne površine koje su sada neosnovano i nezakonito okupirane da ih prije svega preuzmemo te da njima ovlada Općina na način kako će osigurati dovoljan broj parking prostora. Saobraćaj u mirovanju planiramo kroz određeni broj podzemnih garaža da rješavamo, a namjeravamo da taj gradski saobraćaj koji pravi problem građanima općine riješimo na način da osiguramo dovoljan broj parking mjesta za stanovnike tih naselja u kojima se nalaze ti parkinzi – pojašnjava Bandić.
Poručuje kako se oni neće baviti trivijalnim stvarima nego da će zaista rješavati probleme građana.
- Jedan od ozbiljnih naših planova jeste i mijenjanje održavanje zgrada, rekonstrukcija krovova, utopljavanje zgrade i rješavanje pitanja liftova. Posebnu ćemo pažnju obratiti na na zgrade koje nemaju liftove, a imaju 4+1. Mi imamo određene intencije, Općina Novo Sarajevo ima ogromna sredstva, ne realizira ih. Mi namjeravamo u narednom periodu da riješimo pitanje onih zgrada koje nemaju liftove, a koji ispunjavaju uslove – navodi on.
On je istakao kako u Programu posebno tretiraju svaku mjesnu zajednicu.
- Fokus naše pažnje jesu problemi građana, identificirali smo ih i stavili u program. Unijet ćemo i našu strategiju razvoja i postat će predmet budžeta ako Bog da – zaključuje Bandić.
Ni građani Sarajeva nisu baš oduševljeni idejom Karić. Dali su joj to do znanja u komentarima na platformi X.
- Niste valjda ludi da zatvorite Vils totalno za saobraćaj? Napravit ćete zagušenje, al' totalno.
- Nahrani pse i nista ne diraj.
- Zatvoriti Vilsonovo i onda i ono malo rasterečenja u poslijepodnevnoj špici prebaciti na glavnu džadu. Šta fali ovom djelimično zatvorenom za saobračaj? I zelena oaza bi više bio Hum ili park Vraca...