open-navfaktor-logo
search
Mnogi otišli
Koliko pilota ima BiH, koji su razlozi nepostojanja domaće aviokompanije
Školovanje za pilota može koštati i više od stotinu hiljada eura. Međutim, iako su troškovi školovanja i obuke vrlo visoki, plaće pilota u regiji i dalje nisu ni blizu kakve imaju piloti aviokompanija u zapadnoevropskim zemljama.
03.01.2024. u 14:45
get url
text

Broj pilota iz Bosne i Hercegovine, koji lete na komercijalnim letovima, jako je mali. Nedostatak domaće aviokompanije razlog je što u cijeloj državi imamo svega 15 do 20 pilota.

- Mi nemamo pilota jer sve što smo imali koje smo odškolovali u BH Airlinesu je nažalost s nestajanjem kompanije napustilo zemlju. Oni lete po cijelom svijetu i svi pitaju hoće li biti jednog dana prostora da se vrate kući - kaže za BHRT kapetan i instruktor Electra Airwaysa Amir Baralić.

Cijene pilotskih licenci nisu male. Stoga, poziv za pilota, čak i za ulazne licence, zahtijeva mnogo odricanja.

- Licence za jedrilicu su najjeftinije i najčešće ljudi kreću od njih. Kreću se oko 2.000 eura, to je od početka obuke do samog kraja. Svaki aeroklub ima svog instruktora letenja i ljudi najčešće krenu s jedrilicama, kako bi dobili osjećaj kako izgleda vožnja aviona - kaže član i instruktor letenja Aerokluba Bihać Aladin Mujagić.

Licence za komercijalnog pilota koštaju nešto više.

- To otprilike u evropskim razmjerama košta oko 100.000 eura - navodi Baralić.

Iako se svugdje polaže istih 14 testova za pilote, bh. licence nisu kompatibilne s licencama u EU. Ko se odluči postati pilot, najisplativije je polagati u zemljama Evropske unije.

- Ko se želi ozbiljno i profesionalno baviti, najbolje je ići u zemlje EU-a, zato što dobijaju njihove licence, odnosno prođu regulativu EU licenci. Kasnimo za posljednjim aktima jer se u EU automatski usvajaju - pojasnio je Mujagić.

Nepostojanje domaće aviokompanije opravdava mali broj pilota u Bosni i Hercegovini. No koji su razlozi nepostojanja domaće aviokompanije?

- U srednjoj školi i na fakultetu postoji smjer zrakoplovni tehničar. Puno državnih segmenata i mladih kadrova, koji ne bi otišli iz zemlje, koji bi tu ostali, vezalo se za BH Airlines, bila je i Fly Bosnia, ni za nju se nije imalo razumijevanja - kaže Baralić.

Bosanskohercegovački piloti su primorani letjeti za strane aviokompanije, iako bi neki voljeli letjeti za domaće. Zato je neizvjesno hoće li se u narednom periodu broj pilota povećavati.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.