U Gradskoj upravi Tuzla jutros je održan sastanak sa predstavnicima Gradskog i prigradskog saobraćaja (GiPS), a u subotu su o poskupljenju cijena karata razgovarali i gradonačelnici Tuzle i Lukavca Zijad Lugavić i Edin Delić i premijer Tuzlanskog kantona Irfan Halilagić.
- Svakodnevno radimo na rješavanju ovog problema, kako na nivou Tuzle, tako i cijelog kantona, jer 25 do 30 posto prijevoza se odnosi na Tuzlu, a ostatak je na području TK. Svi smo na istom fonu da građanke i građani ne smiju ostati nezaštićeni. Ja sam oformio radnu grupu koja će pripremiti materijal za vanrednu sjednicu Gradskog vijeća Tuzla, koja je planirana u utorak naredne sedmice, a o onome što ćemo poduzeti obavijestit ćemo Kolegij Gradskog vijeća - rekao je danas Lugavić.
Podsjećamo, GiPS je prije sedam dana objavio da karta na gradskim linijama u Tuzli umjesto 2,5 KM, sada košta 3,5 KM, a cijena mjesečne karte povećana je sa 80 na 100 KM. Srazmjerno su poskupjele karte i na svim međugradskim linijama.
- Imali smo jutros sastanak sa vlasnikom i direktorima GiPS-a, kako da nađemo izlaz iz problema. Ovaj problem postoji gotovo 30 godina, sada je kulminirao i meni je došao da ga rješavam. Prema informacijama vlasnika i direktora GiPS-a, oni su planirali da obustave javni linijski prijevoz na području Tuzle sa 31. januarom, što je nedopustivo. Zamolili smo da to ne rade, nego da taj termin prolongiraju do kraja marta kako bismo mi mogli sprovesti naše odluke, odnosno da raspišemo javni poziv za sve linije na području Tuzle i odaberemo prijevoznika koji će voziti na tim linijama. To će biti moj prijedlog Gradskom vijeću. Također, predložit ću da Grad sufinansira cijene karata za socijalne kategorije, za koje smo ustavno nadležni, ali i za penzionere, za koje nismo, ali smatramo da trebamo da ih podržimo - rekao je Lugavić.
Sufinansiranje cijene karata za učenike i studente, dodaje Lugavić, ustavna je obaveza TK.
- Kanton sada sufinasira karte za osnovce, ali moraju i za srednjoškolce i studente, jer je to njihova nadležnost. U subotu kada smo razgovarali, premijer Halilagić je izrazio želju da uzme obavezu finansiranja. Najvažnije je da idemo sa javnim pozivom za sve linije u skladu sa Zakonom o komunalnim djelatnostima TK te tako stvorimo preduvjete za finasiranje karata i neprofitabilnim linijama kako bi one bile zadržane - rekao je Lugavić.
On je rekao da će jedna od dugoročnih mjera koju će predložiti Gradskom vijeći biti formiranje javnog komunalnog preduzeća za linijski prijevoz u Tuzli, ali za to treba određeno vrijeme.
- Ovo je problem Tuzlanskog kantona, najveći broj učenika i studeneta u Tuzlu dolazi iz okolnih općina, isto tako je sa radnicima koji dolaze da rade u preduzećima na području Tuzle. Mi ćemo kao Grad učiniti sve što je u našoj nadležnosti, kratkoročno to je raspisivanje javnog poziva i sufinansiranje cijena karata i linija, a dugoročno formiranje javnog preduzeća - zaključio je Lugavić.