Zastupnik u Zastupničkom domu Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine Saša
Magazinović uputio je u parlamentarnu proceduru inicijativu čiji je cilj da
ukine diskriminaciju po kojoj stariji vozači plaćaju preko 3 puta veću cijenu
takse za produženje vozačke dozvole, dok vozači umanjene zdravstvene
sposobnosti plaćaju i do 5 puta veći iznos u odnosu na druge vozače u istom
vremenskom periodu.
Naime,
uplata takse za obnovu vozačke dozvole u iznosu od 60 KM se zahtjeva od svih
vozača bez obzira na rok trajanja vozačke dozvole. Prema zakonu, vozačka
dozvola se izdaje na period od 10 godina. Međutim, prema istom zakonu, starijim
vozačima se smanjuje rok trajanja važenja dokumenta na 3 godine, dok vozači sa
umanjenom zdravstvenom sposobnošću moraju obnoviti vozačku dozvolu u nekim
situacijama i svake 2 godine, te svaki put platiti taksu.
To praktično znači da
je cijena takse za obnovu vozačke dozvole za zdrave mlade i vozače srednjih
godina 60 KM za period od 10 godina, dok za isti period važenja dozvole
penzioneri plaćaju 200 KM, a vozači sa umanjenim zdravstvenim sposobnostima i
do 300 KM.
Magazinovićev
prijedlog se bazira na plaćanju takse za obnovu vozačke dozvole na način da se
njen iznos računa prema dužini roka trajanja dokumenta. Bez promjene današnje
cijene takse, godišnja cijena bi bila 6 KM, što bi značilo da bi penzioneri
obnovu vozačke dozvole plaćali 18 KM u odnosu na sadašnjih 60 KM, dok bi vozači
sa smanjenom zdravstvenom sposobnošću koji vozačku dozvolu obnavljaju svake
dvije godine plaćali 12 KM umjesto dosadašnjih 60 KM. U konačnici, svi vozači u
Bosni i Hercegovini bi u periodu od 10 godina plaćali istu cijenu, što danas
nije slučaj.
Prema
zvaničnim podacima u Bosni i Hercegovini živi 826.707 ljudi starosti od 65 i više
godina od kojih važeću vozačku dozvolu posjeduje 170.687 osoba. Svi oni, uz
desetine hiljada onih koji iz zdravstvenih i drugih razloga vozačku dozvolu
dobijaju na vremenski period kraći od 10 godina su diskriminirani na način da
obnovu vozačke dozvole plaćaju višestruko više.
Ovim
povodom Magazinović je naglasio da evropski
standardi u oblasti sprečavanja diskriminacije nalažu da stariji i građani sa
zdravstvenim problemima trebaju imati pravo na prilagodbe koje uzimaju u obzir
njihove specifične potrebe, ali i ograničene finansijske mogućnosti. U slučaju
Pravilnika o vozačkoj dozvoli se o tome nije vodilo računa, te ne samo da
penzioneri i osobe sa umanjenim zdravstvenim sposobnostima nisu bili u
povlaštenom položaju, nego su praktično bivali kažnjeni obavezom plaćanja
višestruko većeg iznosa takse za vozačku dozvolu za isti vremenski period.
Ako težimo društvu jednakih kao što svi tvrde,
onda neće biti problema da za preko 200.000 vozača omogućimo plaćanje iste
cijene obnove vozačke dozvole kao i za sve druge, posebno imajući u vidu da
većinu od ukupnog broja diskriminiranih čine penzioneri čiji su prihodi
značajno manji od onih koji u ovoj situaciji plaćaju nižu cijenu, zaključio je
Magazinović, navodi se u saopćenju za javnost.