Iz mostarskog "Vodovoda" ističu kako voda nije zagađena te da se u slučaju pojave mutnoće voda prokuhava i slobodno konzumira, a iz Udruženja za unapređenje kvalitete življenja "Futura" Mostar poručuju da više nikom ne vjeruju. Naime, problem zamućenja vode pri svakoj jačoj kiši tijekom sušnih razdoblja u Mostaru postoji već dugo. U Vodovodu kažu da velika količina padalina zamuti vodu na samom izvoru, a kapaciteti Vodovoda premašuju mogućnost da toliku količinu pročiste.
-To je razlog povećane mutnoće vode, ali ne i zagađenosti vode. To je pojava kratkotrajnog karaktera od dva do tri dana, i u tim situacijama nerijetko obavijestimo građane da osobe starije dobi i djeca prokuhavaju vodu za konzumaciju dok ne dođe do smirivanja vremenskih prilika - naglašava glasnogovornica Vodovoda Marina Sušac.
Drugo pitanje koje se nadovezuje je dotrajalost primarne vodovodne mreže, odnosno njezina rekonstrukcija. Iz Vodovoda kažu kako to iziskuje velike troškove i da su to investicije koje premašuju njihove mogućnosti.
- Nastojimo održavati postojeće stanje urednim. Prilikom svake rekonstrukcije, puknuća, radova, stare azbestne cijevi mijenjamo novim PHD cijevima- objašnjava Sušac.
Predsjednik Udruženja za unapređenje kvalitete življenja "Futura" Mostar Marin Bago kaže pak kako nije siguran da se problem zamućenja vode može skoro riješiti.
-Ne mislim da se problem zamućenja može riješiti na ovakav način održavanja s obzirom na dotrajalost vodovodnih cijevi i s obzirom da u Mostaru ima puno podzemnih voda koje se pomiješaju i slično- smatra Bago.
U ovom momentu, kaže on, ne možemo reći je li voda u redu. Nama se, dodaje, kaže na što su se analize odnosile i što se tražilo, ali nam se ne kaže na koje elemente se nije obavljala analiza, a trebala je. Sa žaljenjem konstatira kako tehnološki nismo napredovali.
-Voljeli bismo da neka inozemna stručna firma izmjeri i vodu i tlo u HNK jer ljudima i menadžmentu iz ovih institucija više ne vjerujemo - poručuje Bago.
Što se tiče potrošnje vode i visokih računa na koje se građani žale, nažalost, potrošač je dužan platiti ono što potroši.
Iz Vodovoda objašnjavaju kako se naplata vode u zgradama starijeg datuma obavlja tako da se potrošnja dijeli na broj stanara (članova), a da su investitori novijih zgrada uvjetovani da za svaki stan omoguće zaseban sat, kako bi potrošnja vode bila naplaćena prema stvarnoj potrošnji tog stana. Isto je i sa kućama, dakle onoliko koliko se potroši, toliko se očita i obračuna.
Što se tiče onih koji ne žele platiti vodu, a u mjesečnom opticaju takvih bude oko tri hiljade opomena/tužbi, te u situacijama gdje je nemoguće izvršiti naplatu potrošenog, Vodovod skidanjem sata onemogućava daljnje pružanje usluge.