Udruženje rediteljica i reditelja u BiH u pismu koje su uputili Nerminu Nikšiću, premijeru Federacije Bosne i Hercegovine, između ostalog, spočitali su gašenje platforme BH Content Lab, putem koje su snimali TV serije i filmove.
- BH Telecom, čiji je vlasnik Federacija BiH, ugasio je rad BH Content Laba uprkos Vašem uvjeravanju da ćete, ne samo podržati ovaj projekat, već i povećati finansiranje istog. Dakle, ni u segmentu televizije neće više postojati domaći sadržaj i domaća proizvodnja - istakli su.
Projekat BH Content Lab pokrenuo je 2021. godine bivši generalni direktor BH Telecoma Sedin Kahriman, a podršku mu je pružio i bivši premijer Vlade FBiH Fadil Novalić.
- Na ovaj način se jača industrija, dok se istovremeno kreira vlastiti, domaći sadržaj, jača ekonomija i kreiraju nova radna mjesta - kazao je tada Novalić.
Kompanija BH Telecom, putem platforme BH Content Lab uložila je više od 10 miliona KM u razvoj industrije, TV serija i filmova, a do kraja 2024. godine bilo je planirano da u kinematografiju bude investirano ukupno 30 miliona KM.
- BH Content Lab ostvaranje je naše vizije da kompanija poput BH Telecoma treba ponuditi vrhunski i ekskluzivan sadržaj za korisnike Moja TV, te postići veliko regionalno i globalno interesovanje za serije iz naše BHCL produkcije. Potpuno smo svjesni šta naše ulaganje znači za bh. kinematografiju jer pored komercijalnog interesa ovo je još jedan od brojnih primjera naše društvene odgovornosti u kojoj smo lideri u BiH. Zbog svega ovoga, ponosim se cijelim timom i svim našim partnerima koji zajedno sa nama kreiraju novu eru bh. kinematografije -
istakao je prošle godine Sedin Kahriman, tadašnji generalni direktor BH Telecoma, koji je na toj funkciji bio kao kadar SDA.
Bosna i Hercegovina, vrlo brzo, postala je veliki filmski studio, a neki od realizovanih projekata koje su korisnici imali priliku pogledati na platformi Moja TV na kanalu MY TV su serije: "Kotlina", "Na rubu pameti", "Znam kako dišeš", "Tender", "Princ iz Eleja"..., no promjenom direktora, projekat je BH Content Lab je ugašen.
Novi direktor BH Telecoma Amel Kovačević kojeg je imenovala Trojka (SDP, NS i NiP) još početkom ove godine na godišnjoj press-konferenciji kompanije najavio odustajanje od dotadašnje podrške domaćoj kinematografskoj produkciji.
Ulaganje kroz projekat BH Content Lab nova uprava BH Telecoma svrstala je u "problematične projekte".
- BH Content Lab smo stavili pod lupu, jer nismo prepoznali elemente opravdanosti za ovakvo investiranje, a cijenimo i podržavamo razvoj bh. kinematografije. BH Telecom je investitor i producent svih tih sadržaja.
Neki od tih filmova i serija imaju značajne rezultate na međunarodnoj sceni i vrlo su gledani. Smatramo da način na kojim smo učestvovali nije adekvatan te tu metodologiju u najmanju ruku moramo promijeniti.
Nismo ti koji se bave investiranjem u multimedijalne sadržaje. Formalno nemamo ljude koji znaju o filmu, kako ga napraviti i to prodati. BH Telecom će ispoštovati ranije preuzete obaveze koje se odnose na BH Content Lab, ali preostala neugovorena sredstva presložit ćemo na taj na način da BH Telecom ne snosi sve rizike kada je u pitanju ovaj projekat - kazao je Kovačević.
Dok se novoj upravi BH Telecoma ne isplati ulagati u filmove i serije, pa ni potruditi se u dogovoru sa autorima da ta ostvarenja budu što prijemčljivija za gledatelje kako u BiH, tako i izvan naše zemlje, za to vrijeme u susjednoj Srbiji tamošnji telekom itekako ulaže i razvija projekat sličan BH Content Labu.
- Do sada je Telekom Srbija producirao više od 850 sati visokokvalitetnog materijala, više od 60 naslova koji su gledani kako među domaćom tako i među internacionalnom publikom. Serije u našoj produkciji izvezene su na veliki broj tržišta, a gledaju se na pet kontinenata - pohvalili su se prošle godine iz ove kompanije.
Direktor Telekoma Srbije prošle godine, kako su prenijeli srbijanski mediji, kazao je kako ta kompanija od 2018. ulaže u sopstvenu produkciju dvije milijarde dinara godišnje, što je više od 30 miliona KM.
- Intenzivno radimo na internacionalizaciji naših serija i već sad ih prodajemo na pet kontinenata, a razgovaramo i s vlasnicima najvećih platformi o koprodukcijama i plan nam je da neke od njih dovedemo u Srbiju da imaju sopstvene studije i produkcijske centre - rekao je direktor kompanije Vladimir Lučić.
Za razliku od BH Telecoma u kojem je nova uprava konstatovala da "ne znaju", "nemaju ljude" i "ne isplati se".