open-navfaktor-logo
search
Najavili preporod
Sva neispunjena obećanja: Kako i kada će konačno biti završena izgradnja cesta u Sarajevu?
Vlada Kantona Sarajevo u ponedjeljak je predstavila Nacrt urbanističkog plana KS, za koji nadležni tvrde da će se njime ostvariti urbanistički i infrastrukturni preporod Kantona Sarajevo. Kako će to biti moguće sa planom, koji u svojim dijelovima nije izmijenjen u odnosu na planove prije više od 40 godina, na to još nema odgovora, kao ni na neispunjena obećanja.
15.02.2024. u 07:57
get url
text

Direktor Zavoda za planiranje i razvoj Kantona Sarajevo Faruk Muharemović govorio je o urbanom preporodu kantona, a posebno grada Sarajeva, ali i o završetku izgradnje transverzala, longitudinala koje se počnu graditi pred izbore, a onda sve stane. 

Tu se nalaze veoma stari projekti od Prve transverzale koje poslijeratne vlasti počinju graditi poslije svakih izbora, a onda stanu. Južna longitudinala koja je došla do stadiona Grbavica više se ne gradi. Da bi se nastavilo sa izgradnjom Južne longitudinale trebala bi se srušiti zgrada u Grbavičkoj ulici 62-68, da bi se na ovom mjestu izgradio kružni tok, a koja ni nakon 20 godina od prvog obećanja nije srušena.

Na rušenje zgrade čeka se predugo, a ne može se srušiti dok se iza nje ne izgradi nova zgrada u koju bi se preselili stanari iz zgrade koja će biti srušena. 

Gradi se i Deveta i Trinaesta transverzala, ali veoma usporeno...

- Sve stoji u planskim dokumentima i Zavod nije taj koji će provodti planove. To je obaveza općina, kantona, na javnim komunalnim preduzećima koji trebaju uraditi svoj dio posla. Imamo česte sastanke i mislim da smo došli do određenih konačnih rješenja, pa i zgrada koja se treba rušiti zbog izgradnje kružnog toka na Grbavici. Oko izgradnje Prve transverzale bilo je mnogo komplikacija. Mislim da smo se usaglasili i da će izgradnja krenuti brže – kazao je Faruk Muharemović.

Tek na drugo novinarsko pitanje šta koči izgradnju Prve transverzale, uz napomenu da je veoma sporna izgradnja na dionici od direkcije Sarajevogasa, Pennyja uz željezničku stanicu Sarajevo do Bosnalijeka, Muharemović je pojasnio:

- Treba se srušiti 50-ak objekata, što po procjenama stručnjaka nije isplativo! 

Muharemović nije pojasnio kako to isti stručnjaci koji smatraju da nije isplativo rušiti pedesetak objekata smatraju da je na Prvoj trensverzali isplativo rušiti objekat koji zapošljava stotine radnika i generira milionske prihode, ali i još desetke drugih, od pet stambenih zgrada, preko poslovnih objekata, restorana, desetak kuća i tako dalje.

- Mislim da bi čak bio puno veći trošak da se Prva transverzala prebacuje na lijevu stranu, pa da se opet vraća na desnu stranu. Tako da stav je struke da treba ostati ova trasa koja je planirana svim planskim i razvojnim dokumentima - kaže Muharemović.

Muharemovića smo podsjetili da bi izmještanjem trase na drugu stranu, Prvu trensverzalu usmjerilo preko državnog zemljišta gdje problema s eksproprijacijom nema, a KS ne bi izdvojio ni marke za eksproprijaciju.

- Nisam u tom smislu mislio, mislio sam u smislu izgradnje, morate praviti mostove i morate dići na određenu visinu, da bi tračnice bile prohodne i troškovi izgradnje bi bili puno veći. Projekat je završen za ovo sada što imamo. Mislim da bi i kroz projektnu dokumentaciju dodatno trošak bio i da je stav struke da treba da ostane - rekao je Muharemović, ali bez pojašnjenja šta bi to u smislu troškova značilo i ko je i kako radio procjene s obzirom na to da se sa strane koju stručnjaci ne preporučuju, ne znaju troškovi eksproprijacije.

Građane Sarajeva, a posebno Velešića i dijela Pofalića, brine da bi mogli biti u cestovnoj izolaciji ovog dijela grada, zbog kašnjenja u izgradnji Prve transverzale. Moglo bi doći i do blokada tunela Ciglane koji vodi direktno prema Kliničkom centru Sarajevo jer nije ispunjeno obećanje o izgradnji gradskog autoputa, a ako na snazi ostane trenutni prijedlog za Prvu transverzalu, bez planirane raskrsnice kod hotela Grand, naselje Velešići i dio Pofalića će praktično biti cestovno odsječeni.

Tunel Ciglane neće biti prohodan sve do izgradnje autoputa, a niko ne zna koliko će se godina još čekati da se ispuni i ovo obećanje vlasti. Klinički centar tako bi ovim putem bio nedostupan i kolima Hitne pomoći i svima drugima, a sav teret saobraćaja prebacio bi se u ionako pretrpan centar grada, odnosno Marijin Dvor i Skenderiju.

- Sve u tom dijelu što se pravi treba biti regulisano i definisano, i razvojnim i detaljnim planskim dokumentima. Istina je da je u nacrtu regulacioni plan Sarajevogas - Bosnalijek. Urbanistički plan je definisao, a regulacioni plan razradio ono što treba da se desi. Provođenje, da li je isplatnije, da li nije isplativost toga treba procijeniti struka, koja treba da implementira taj Urbanistički plan. Pričam o planskim dokumentima, po njima je to nemoguće. Ta situacija se, po planskim dokumentima, ne može desiti. Kako i kojim fazama će doći realizacija, u to ne ulazim, ali je kroz planske dokumente apsolutno sve uzeto u obzir, kako kroz regulacione tako i urbanistički plan kao krovni dokument prostornog plana - kaže Muharemović, te dodaje da razgovaraju sa Vladom FBiH i Željeznicama FBiH o ovom pitanju jer autoput treba ići preko željezničke stanice Sarajevo.

Prva transverzala bi trebala biti duga 12 kilometara, a prostirala bi se od Marijinog Dvora do Jošaničke petlje u Vogošći. Ali radovi od Željezničke stanice do Bosnalijeka nisu počeli i ne zna se kad će početi. Tek je od naselja Šip izgrađen dio ceste koji vodi do tunela Kobilja glava prema Vogošći, koji je u izgradnji.

Vlada Kantona Sarajevo je, na prijedlog Ministarstva saobraćaja i Direkcije za puteve KS, u januaru 2023. godine usvojila program održavanja, rekonstrukcije i izgradnje saobraćajnice na području ovog kantona.

Programom je predviđen nastavak aktivnosti na realizaciji kapitalnih projekata cestovne infrastrukture: završetak radova na Devetoj transverzali i spoju Devete transverzale sa autoputem A1, nastavak izgradnje Prve transverzale i tunela na Prvoj transverzali.

Za 2024. godinu, kako je obećao Adnan Šteta, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo, planirana je izgradnja raskrsnice glavne gradske longitudinale i Trinaeste transverzale, odnosno raskrsnica u naselju Bulevar, kružni tokovi na spoju ulica Džemala Bijedića i Srđana Aleksića, te na spoju ulica Drinska i Humska.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.