Dok svi pričaju o sigurnosti aerodroma i nadzoru državne imovine, na pisti Međunarodnog aerodroma Sarajevo – tik uz avione i putnike – stoji hangar BH Airlinesa i za kojeg se ne zna ni čiji je, ni šta se u njemu dešava.
Zastupnica Jasmina Bišćević Tokić već mjesecima šalje upite, ali odgovori putuju sporije od prtljage u vrijeme štrajka. U međuvremenu, hangar na pisti čeka svoju zvjezdanu ulogu u nekoj budućoj krimi‑seriji: scenografija je spremna, samo još treba saznati ko drži ključeve i šta se tačno krije iza tih vrata.
Iako je zastupnica SDA u Parlamentu Federacije BiH Jasmina Bišćević Tokić još 28. maja zatražila informaciju o tome šta se dešava s tim hangarom – da li je skinuta mjera zabrane raspolaganja, kome je dodijeljeno korištenje, jer se radi o državnom zemljištu – do danas nije dobila odgovor.
Ko odugovlači
Bišćević Tokić za Faktor kaže da se boji da će se s tim pitanjem odugovlačiti.
– To zemljište je državno, a hangar je koristila bh. aviokompanija BH Airlines, koja je otišla u stečaj. Prema informacijama koje imam, hangar je u stečajnom postupku kupila neka firma iz Srbije, ali je Sud potom donio privremenu mjeru zabrane raspolaganja. U sve se uključilo i Pravobranilaštvo BiH. Sada je tamo postavljena neka skela, nešto se radi, pa sam pitala da li je skinuta ta privremena mjera, šta je s tim zemljištem, ko će njime raspolagati, s obzirom na to da se nalazi na pisti i da postoji opasnost da se, bez kontrole, na to područje dopremi, recimo, oružje, droga… – navodi Bišćević Tokić.
Kaže kako je naredna sjednica Zastupničkog doma Parlamenta FBiH planirana za 26. juni, te da će, ukoliko ne dobije odgovor, ponovo uputiti zastupničko pitanje.
Podsjetimo, u Bosni i Hercegovini je jedno vrijeme operirala državna aviokompanija BH Airlines. Kompanija, čiji je partner i suvlasnik bio Turkish Airlines, bankrotirala je nakon godina lošeg poslovanja i nagomilanih gubitaka.
BH Airlines je bio nasljednik prvobitne bh. aviokompanije Air Bosna, osnovane 1994. godine. Kompanija je obavljala redovne i čarter letove ka nekoliko evropskih destinacija. No loše poslovanje i veliki dugovi doveli su do propasti jedine državne aviokompanije. Nakon niza pokušaja da se spasi poslovanje, Vlada Federacije BiH je u junu 2015. godine donijela odluku o gašenju BH Airlinesa, koji je tada imao dug od 17 miliona američkih dolara. Posljednji komercijalni let obavljen je 11. juna 2015. godine, a radnici su ostali bez posla.
Stečajni postupak
Stečajni postupak otvoren je 28. septembra 2016. godine. Kompanija je zapošljavala otprilike 100 radnika – 26 ih je ostalo da radi na Sarajevskom aerodromu, 41 je čekao stečajni postupak, dok su ostali posao potražili van Bosne i Hercegovine.
Faktor je tražio informacije od Međunarodnog aerodroma Sarajevo, Pravobranilaštva BiH i Federacije BiH, te od Granične policije BiH.
Aerodrom: "Nismo nadležni"
Odgovor je stigao samo od Međunarodnog aerodroma Sarajevo.
U odgovoru Sarajevskog aerodroma isitču da "s obzirom na to da J.P. Međunarodni aerodrom Sarajevo d.o.o. Sarajevo nije vlasnik, niti posjednik parcele na kojoj se nalazi hangar kompanije JP B&H Airlines d.o.o. Sarajevo koja je još u stečajnom postupku, predlažemo da se za sve dodatne informacije obratite nadležnom Općinskom sudu u Sarajevu, Pravobranilaštvu Bosne i Hercegovine, Pravobranilaštvu Federacije Bosne i Hercegovine i stečajnom upravniku kompanije JP B&H Airlines d.o.o. Sarajevo".
- Vezano za dio upita koji se odnosi na mogućnost, odnosno odobrenje da se iz daleka slika predmetni hangar, molimo da se po istom obratite Graničnoj policiji Bosne i Hercegovine, obzirom na to da se isti nalazi u graničnom pojasu, kojem se ne može pristupiti bez odobrenja Granične policije BiH - odgovorili su iz ove institucije.
Abid Šarić, stečajni upravnik BH Airlinesa, za Faktor je kazao da je sudski postupak okončan, te da je on taj objekat predao firmi iz Sarajeva.
Tvrdi da je sudski to rješeno i da je u izvršnom postupku na sudu prodato, te da su kupci firma "A2M" koji su kupili potraživanje i oni su u izvršnom postupku dobili rješenje i da im je on predao taj objekat.
- Firma je iz Sarajeva, nemam nikakvih saznanja o njima, oni su dostavili ugovor da su otkupili to potraživanje, pojavili se na Sudu kao povjerilac i u izvršnom postupku kupili nekretninu i to je to. To je ono što ja znam, to više nije u vlasništvu BH Airlinesa - kazao je Šarić.
Na upit zna li možda čime se tačno bavi ova firma, Šarić je rekao da misli kako oni grade nešto po Bjelašnici.