Već mjesec i po dana, gotovo svakodnevno, u
političkim obračunima političara, pa čak i sa OSCE-om, može se čuti kako je i
OSCE pokazao da ne uvažava stav Ustavnog suda
Bosne i Hercegovine pozivajući se pri tome na
dvije konkretne odluke Ustavnog suda BiH, i to: U-3/17 i U-23/14. Ne precizira
se koji se to stavovi Ustavnog suda BiH iz ove dvije odluke ne uvažavaju od
strane OSCE-a, niti o čemu je Ustavni sud BiH odlučivao kroz te dvije odluke, saopćio je Ustavni sud BiH.
Uzaludna je, kako dodaju, bila nada Ustavnog suda BiH da će
političari prestati poigravati se s odlukama Ustavnog suda pa Ustavni sud nije
reagirao. Međutim, kako se zloupotreba odluka Ustavnog suda nastavlja, Ustavni
sud BiH, kako ističu, mora podsjetiti da je u Odluci U-3/17, na zahtjev Bariše Čolaka,
tadašnjeg predsjedavajućeg Doma naroda Parlamentarne skupštine BiH odlučio o
njegovom zahtjevu za ispitivanje regularnosti postupka, odnosno utvrđivanje
postojanja ili nepostojanja ustavne osnove za proglašenje Prijedloga Zakona o izmjenama
i dopunama Izbornog zakona BiH od 28. aprila 2017. godine štetnim po vitalni
interes bošnjačkog naroda.
Nije zauzet stav o ustavnosti
Ustavni sud je, kako navode, utvrdio da Izjava Kluba delegata
bošnjačkog naroda u Domu naroda PSBiH o destruktivnosti po vitalni interes
bošnjačkog naroda u BiH u navedenom Prijedlogu zakona ispunjava uvjete
proceduralne ispravnosti iz člana IV/3.f) Ustava BiH. Zatim je utvrdio da
navedenim Prijedlogom Zakona nije povrijeđen vitalni interes bošnjačkog naroda
u BiH.
- "U prijevodu" ovo znači da u konkretnom slučaju
Ustavni sud nije odlučivao o pitanju iz svoje nadležnosti propisane članom
VI.3.a) Ustava BiH, tj. nije ocjenjivao ustavnost zakona koji je tek bio u
proceduri donošenja, odnosno nije bio na pravnoj snazi, tako da niko ne može
govoriti da je Ustavni sud zauzeo stav o ustavnosti Prijedloga izmjena i dopuna
Izbornog zakona BiH iz 2017. godine - saopćili su.
Naime, kako dodaju, Ustavni sud je navedenom odlukom odlučivao
crpeći svoju nadležnost iz člana IV/3.f) Ustava Bosne i Hercegovine, što znači
da je ispitivao samo proceduralnu ispravnost slučaja, odnosno po kojoj proceduri treba provesti postupak
usvajanja Zakona o izmjenama i dopunama Izbornog zakona BiH. Stoga bi, kako ističu, oni koji
"čitaju i tumače" odluke Ustavnog suda BiH morali odluku čitati od prvog slova
do posljednje tačke.
Prestati zloupotrebljavati odluke Suda
- Kad je riječ o drugoj odluci tj. Odluci broj
U-23/14, Ustavni sud jeste odlučivao o pitanju iz svoje nadležnosti propisane
članom VI/3.a) Ustava BiH odnosno odlučivao je o ustavnosti pojedinih odredaba
Izbornog zakona Bosne i Hercegovine,
koji je bio na pravnoj snazi, i utvrdio samo da nije ustavna odredba zakona
prema kojoj "Svakom konstitutivnom narodu se daje jedno mjesto u svakom
kantonu", te odredbe Poglavlja 20 – Prelazne i završne odredbe člana 20.16.A
stav 2. tač. a-j. Izbornog zakona BiH. Tim odredbama je bio propisan broj
delegata koji se bira iz svakog od deset kantona.
I, to je sve o čemu je Ustavni sud BiH odlučio
navedenim dvjema odlukama. Ustavni sud, dakle, nije odlučivao niti je odlučio
niti o jednom pitanju o kojem se u posljednje vrijeme govori kao prijedlogu
izmjena i dopuna Izbornog zakona Bosne i Hercegovine - istakli su iz Suda.
Stoga, kako dalje ističu, Ustavni sud BiH apelira na sve, a ponajprije
na političare i one koji kao nisu političari, ali govore u javnosti u ime
politike, da prestanu zloupotrebljavati odluke Ustavnog suda i sam Ustavni sud
BiH.
- Ukoliko smatraju neki zakon neustavnim, Ustav BiH
propisuje način na koji se može doći do odluke Ustavnog suda BiH o tom pitanju.
Neka zatraže i Ustavni sud će ocijeniti ustavnost. Ali govoriti da je Ustavni
sud odlučio o nečemu o čemu nije ni
odlučivao, postaje zaista neozbiljno i ometa ionako otežan rad Ustavnog suda
Bosne i Hercegovine! - zaključuje se u saopćenju koje potpisuje predsjednica Ustavnog suda BiH Seada Palavrić.