navbar

COOLSTYLE

faktor
Veliko otkriće

Naučnici otkrili novi organ u ljudskoj glavi

Naučnici su nedavno došli do iznenađujućeg otkrića - misterioznog niza žlijezda slinovnica skrivenih u ljudskoj glavi, koji im je stoljećima do sada uspijevao promaći.

Objavljeno: 22.10.2020. u 14:46

Taj "do sada nepoznati rogan" slučajno su identificirali nizozemski doktori koji su naprednom vrstom skeniranja PSMA PET/CT pregledali pacijente s rakom prostate. U kombinaciji s injekcijama radioaktivne glukoze, ovaj dijagnostički alat ističe tumore u tijelu, piše Science Alert.

U ovom se slučaju, međutim, pokazalo nešto sasvim drugo, smješteno u stražnjem dijelu nazofarinksa.

- Ljudi imaju tri seta velikih slinovnica, ali ne tamo. Koliko smo do sad znali, jedine slinovnice u nazofarinksu su mikroskopski male, a do 1.000 ih je ravnomjerno raspoređeno po sluznici . Zamislite naše iznenađenje kada smo ih pronašli - objašnjava Wouter Vogel, onkolog za zračenje s nizozemskog Instituta za rak.

Pljuvačne žlijezde stvaraju slinu koja je veoma značajna za naš probavni sistem, a glavninu tekućine proizvode tri glavne slinovnice, poznate kao parotidne, submandibularne i sublingvalne žlijezde.

Postoji i približno 1.00 manjih slinovnica, smještenih u cijeloj usnoj šupljini i aerodigestivnom traku, ali one su uglavnom premale da bi se mogle vidjeti bez mikroskopa.

Novo otkriće koje je napravio Vogelov tim mnogo je veće i pokazuje ono što se čini kao prethodno zanemareni par žlijezda - navodno četvrti skup glavnih žlijezda slinovnica, koji je smješten iza nosa i iznad nepca, blizu središta ljudske glave.

- Nazivamo ih tubarnim žlijezdama, pozivajući se na njihovo anatomsko mjesto - kazao je oralni hirurg Matthijs Valstar sa Univerziteta u amsterdamu.

Na PSMA PET/CT snimcima se vidjelo da ove tubarne žlijezde postoje kod svih 100 pacijenata koji sus pregledani u studiji, a fizička ispitivanja dva trupla - muškarca i žene - također su pokazala misterioznu strukturu, otkrivajući mikroskopski vidjljive otvore kanala prema nazofaringealnom zidu.

- Prema našem saznanju, ova struktura nije odgovarala prethodnim anatomskim opisima - objašnjavaju istraživači u svom radu.