Iako i žumance i bjelance imaju određene benefite, nutricionisti smatraju da oba dijela nisu podjednako nutritivna, i da jedan dio jajeta ima prednost u odnosu na drugi.

Mnogi ljekari i nutricionisti preporučuju jaja za doručak zbog visokog sadržaja zdravih masnoća, vitamina i proteina, a pored toga što su laka za pripremu, postoje raznovrsni načini pripreme, kao i kreiranje recepta po ukusu i željama.

Ipak, oni koji vode računa o zdravoj prehrani trebaju imati imati na umu da žumance i bjelance nisu podjednako dobri, i da se jedan dio jajeta izdvaja u nutritivnom smislu u odnosu na drugi.

Šta je zdravije - žumance ili bjelance?

U jednom velikom jajetu ima oko četiri grama proteina. Više od pola sadržaja proteina je u bjelancetu - i oni su cjeloviti proteini jer sadrže devet aminokiselina.

S druge strane, žumance sadrži više masti, kalorija i holesterola nego što ih ima bjelance.

Bjelance gotovo da nema masnoća, zbog čega se često nalazi na jelovniku onih koji jedu hranu bogatu proteinima.

Kalorije

Između bjelanaca i žumanaca postoji velika razlika u kalorijskoj vrijednosti - bjelance ima samo 17 kalorija, dok ih u žumancetu ima 55, piše Healthline.

Žumance također sadrži esencijalne nutrijente i vitamine iz jajeta, kao i karotenoide topive u mastima koji štite vid i oči od stvaranja katarakte i drugih tegoba.

Iako oba dijela jajeta imaju posebne zdravstvene benefite, treba istaći da je u nutritivnom smislu žumance bogatije od bjelanceta.

Ipak, žumance treba konzumirati umjereno jer sadrži visok nivo holesterola.