Pažljivo birane namirnice i obilje tekućine, najbolje čiste izvorske vode, preduvjet su zdrave i lijepe kože.

Rastući broj istraživanja koje istražuju utjecaj prehrane na zdravlje kože, pokazuju na sve jasniji utjecaj različitih nutritivnih komponenti na njeno zdravlje i starenje.

Ovo je deset namirnica koje prema istraživanjima mogu imati blagotvorni učinak na održavanje zdravlja kože:

Masna riba

Losos, skuša i tuna glavni su predstavnici ove grupe namirnica. Poznato je da su ove vrste riba bogati izvori omega-3 masnih kiselina koje sudjeluju u održavanju zdravlja kože.

Naime, omega-3 masne kiseline održavaju integritet kože, a njihov nedostatak manifestira se kao suha koža.

Avokado

Avokado je bogat jednostruko nezasićenim masnim kiselinama naročito blagotvornom oleinskom kiselinom, kakvu nalazimo u maslinovom ulju, a koja ima povoljan učinak na brojne funkcije u našem tijelu, uključujući i zdravlje kože.

Orašasti plodovi i sjemenke

Općenito, orašasti plodovi i sjemenke izvrstan su izvor dobrih masnoća te mikronutrijenata poput selena, cinka i vitamina E važnih za održavanje zdravlja kože.

Batat

Batat obiluje beta-karotenom, poznatim karotenoidom koji djeluje kao prirodna zaštita ćelija kože od sunca. Također, beta-karoten ima antioksidativno djelovanje čime se dodatno štiti koža.

Brokula

Brokula obiluje brojnim vitaminima i mineralima važnim za održavanje sveukupnog zdravlja kože, uključujući cink, vitamin A i C. No, posebna je po tome što sadrži lutein, molekuleku koja pripada grupi karotenoida, a ima vrlo slično djelovanje kao beta-karoten.

Paradajz

Paradajz je izvrstan izvor vitamina C i gotovo svih karotenoida, posebno likopena.

Istraživanja su pokazala kako beta-karoten, lutein i likopen u sinergiji štite kožu protiv oštećenja uzrokovana sunčevim djelovanjem.

Soja

Soja obiluje izoflavonima, odnosno fitohemikalijama koje imaju djelovanje slično estrogenu, što može imati brojne povoljne učinke na sveukupno zdravlje žena.

Rezultati istraživanja pokazuju kako konzumacija soje povoljno djeluje i na zdravlje kože, odnosno smanjuje pojavu sitnih bora te povećava elastičnost kože time što povećava sintezu kolagena.

Zeleni čaj

Fitohemikalije s antioksidativnim djelovanjem prisutne u zelenom čaju nazivaju se katehini.

Smatra se da poput drugih namirnica bogatih antioksidansima, redovna konzumacija zelenog čaja može pomoći u zaštiti kože od oštećenja nastalih sunčevim zračenjem.

To potvrđuje i studija provedena 2011. godine obajvljena u časopisu Journal of Nutrition koja je obuhvatila 60 žena koje su svakodnevno konzumirale zeleni čaj tokom 12 sedmica ispitivanja.

Rezulati su pokazali kako se zahvaljujući konzumaciji zelenog čaja učestalost opekotina uzrokovana sunčevim zračenjem smanjila za 25 posto, te se povećala vlažnost i elastičnost kože.

Grožđe

Resveratrol iz crnog grožđa odlično djeluje na zdravlje kože, a naročito sprečava njeno starenje.

Voda

Voda igra ključnu ulogu u oslobađanju organizma od različitih štetnih tvari kojima smo svakodnevno izloženi, stoga je adekvatan unos tekućine izrazito važan.

Preporuke za unos tekućine su različite za različite grupe, a neka općenita preporuka je između litar i po do dva dnevno.

Izvor: Faktor