Počeli ste sa dijetom, ali se još ništa ne vidi. Pazite šta jedete, počeli ste i vježbati, a čini vam se da se ništa ne događa.

U nastavku teksta pročitajte koliko vremena treba proći da se vide prvi rezultati.

Kada će se vidjeti prve promjene?

Kada se krene s provedbom dijete, svi postanu nestrpljivi, bez obzira radi li se o broju koji pokazuje vaga, centimetrima obima ili komentaru drugih kako se "vidi" da ste na dijeti.

No, odgovor na pitanje iz naslova ovisi o nekoliko faktora.

Početna težina

Ako imate jako puno kilograma i spadate u kategoriju pretilih osoba, već u samo nekoliko dana možete izgubiti desetak kilograma. No, na kilograme pretile osobe, ta količina kilograma neće biti jako vidljiva.

Što vam je početna težina veća to ćete u prvim danima lakše izgubiti više kilograma.

Vrsta dijete

Neke dijete su tako osmišljene da počinju s prvom fazom koju karakterizira velika kalorijska restrikcija (Atkins ili South Beach dijeta) pa je u toj prvoj fazi i gubljenje kilograma ubrzano.

Tokom ove faze moguće je u samo nekoliko dana izgubiti dva, tri kilograma, ako je vaša početna težina nešto veća od željene, ali ne spadate u kategoriju pretilih osoba. Dakle, s navedenim dijetama će se i prvi rezultati brže vidjeti.

Unos ugljikohidrata

Restrikcija i izbacivanje ugljikohidrata iz prehrane u prvom će periodu rezultirati izbacivanjem veće količine vode iz organizma.

Taj proces će vam dati osjećaj da ste "tanji", a tako ćete i izgledati. Kod osoba sklonih nakupljanju vode, izbacivanje viška vode iz organizma može „zbaciti“ od jednog do dva konfekcijska broja.

No, nemojte misliti da je izbacivanje vode isto što i gubljenje masnoga tkiva, pa potpuno izbacivanje ugljikohidrata svakako nije najbolje rješenje. Pogotovo ako to učinite bez prilagodbe i reguliranja jelovnika tako da tijelo opskrbite svim potrebnim nutrijentima za normalno funkcioniranje.

Koliko često se vagati?

Nemojte se vagati svaki dan, a pogotovo ne više puta u danu. Najbolje je vagati se jednom sedmično, uvijek u isti dan i u približno isto vrijeme. Tako ćete dobiti sedmični rezultat koji će pokazati napredujete li u pravom smjeru.

Svakodnevno vaganje pokazuje jako male razlike, ponekad i dobivanje kilograma uslijed niza faktora koji na to mogu utjecati (pms, nedostatak sna, obrok, voda i sl.) i nije vjerni pokazatelj pratite li dobro plan prehrane i napredujete li.

Kako mjeriti rezultate dijete?

Mnogima je cilj dijete mogućnost "ulaska" u određeni konfekcijski broj. Nekima je cilj određeni broj kilograma. A treći žele smanjiti određeni dio tijela ili popraviti neke omjere.

Prije svega, rezultate ćete prve vidjeti na vagi. Naime, već samo pola kilograma na vagi može biti dobra motivacija, premda je to smanjenje težine koju na odjeći ili pred ogledalom nećete primijetiti.

Sljedeća promjena koju vidite je ona na odjeći. Isprva se neće promijeniti konfekcijski broj, ali ćete primijetiti da vam roba stoji malo komotnije i opuštenije. Tek potom, ako nastavite s provedbom prehrambenog plana, i konfekcijski broj će početi padati.

Posljednje, vidjet ćete promjene u ogledalu, na pojedinim dijelovima tijela. Te promjene se događaju od prvoga dana, ali postat će vidljive tek kad izgubite trbuščić ili se počnu nazirati mišići. Ovome će pomoći ako uz provedbu dijete, krenete i vježbati.

Koliko treba za promjenu konfekcijskog broja?

Nema boljeg osjećaja kada nakon nekoliko sedmica dijete, odete kupiti neki komad odjeće i shvatite da možete ući u broj manju robu. To je svakako trenutak u kojem svi osjete da se trud isplati i ostaju motivirani za nastaviti istim tempom. No, koliko treba da se to dogodi?

Kao i kod ranijih pitanja, ni na ovo nema jednoznačnog odgovora. Ukoliko ste više građe trebat će vam puno više vremena da primijetite promjenu konfekcijskog broja nego ako ste niski. No, stručnjaci navode da za promjenu konfekcijskog broja trebate pričekati gubljenje četiri, pet kilograma.

No, najčešće se višak masnoga tkiva ne topi jednako po svim dijelovima tijela. Nažalost, tvrdoglava područja (a najčešće su to upravo ona koja nam najviše smetaju poput natkoljenica ili trbuha) trebaju najviše vremena, pa je moguće da ćete npr. prvo trebati broj manji grudnjak, a tek nakon toga broj manje hlače.

Da biste smanjili konfekcijski broj hlača za jedan broj trebate smanjiti obim i struka i bokova za dva do četiri centimetra.

Da biste smanjili konfekcijski broj majice za jedan broj trebate smanjiti obim i struka i prsa za dva do četiri centimetra (dva centimetra ako ste manje građe, četiri centimetra ako ste veće).

Da biste smanjili konfekcijski broj haljine za jedan broj trebate smanjiti obim i prsa i struka i bokova za oko dva centimetra, ovisno o modelu haljine.

Kako se promjene vide po sedmicama?

No, manji konfekcijski broj svakako nije najveća prednost gubljenja viška kilograma. Niz je promjena koje ćete primijetiti na svome tijelu ako se budete držali propisanog plana prehrane i redovno vježbali.

Prva sedmica – većina primijeti promjenu na vagi (i do nekoliko kilograma razlike). Osjećate se bolje, ali u ogledalu ne vidite razliku.

Druga sedmica – započet će promjene koje ćete vidjeti i u ogledalu, ali ćete se drugačije i osjećati. Treninge je lakše podnositi i odjeća postaje malo opuštenija.

Treća sedmica - u ovoj sedmici osjećat ćete da se pokrenuo proces gubljenja kilograma i na tom valu trebate nastaviti dalje. Ako ste redovni s treningom i pratite plan, tijelo će dobro reagirati i osjećat ćete učinkovitost dijete.

Četvrta sedmica - do ove sedmice ste već vjerovatno izgubili i jedan konfekcijski broj i u ogledalu vidite promjenu koja vas motivirati za napredak.

Nakon četvrte sedmice i plan prehrane kojeg se držite je postao rutina i nije vam više toliko teško slijediti ga i na dobrom ste putu da zadržite zdrave prehrambene i životne navike.

Koliko treba da biste primijetili u ogledalu da ste smršali?

Mnogi kreću s dijetom iz zdravstvenih razloga, no jako je puno onih koji žele izgledati bolje i biti privlačniji partneru.

Također, osim promjena koje sami primjećujemo u ogledalu, mnogima je jako bitno da promjenu primijete i njima važni ljudi.

Studija je proučavala odnos gubljenja kilograma i fizičke privlačnosti. Utvrđeno je sljedeće. Kako bi okolina primijetila gubitak kilograma, potrebno je izgubiti tri do četiri kilograma.

Kako bi vas okolina počela smatrati privlačnijima potrebno je izgubiti dvostruko – sedam do osam kilograma.

Bez obzira je li cilj dijete zdravlje, gubitak kilograma, veće samopouzdanje ili manji konfekcijski broj, svakako se oko plana prehrane konsultirajte s nutricionistom kako nekim radikalnim potezima ne biste ugrozili zdravlje i nanijeli više štete nego koristi.

Izvor: Faktor