Almira Mujačić, blogerica zdrave prehrane svakodnevno osmišljava recepte za cijelu porodicu, a njena jela su, prije svega, zdrava, jednostavna, jeftina i ukusna.

Ovog puta za čitatelje portala Faktor Almira je izvojila četiri recepta koja će i vas, ako to do sada niste uradili, potaći da promijenite koncept prehrane i okrenete se zdravoj, sezonskoj i jednostavnoj pripremi jela za svoje ukućane.

Integralni keksi sa maslacem

- Uživanje uz jutarnji čaj, popodnevnu kafu i večernje opuštanje uz film upotpunit će fini prhki keksići sastavljeni od samo zdravih sastojaka. Izbjegavajte rafinirane kekse, pogledajte njihov sastav i shvatit ćete da oni nisu pravi izbor za vas i vaše ukućane. Domaći keksići se lako pripremaju, zdravi su, ukusni, a jeftiniji od industrijskih slatkiša – kaže Almira.

Potrebni sastojci: 1 jaje, 2 kašike meda, pola praška za pecivo,
250 g maslaca, 1 dcl mlijeka, 1 kašičica cimeta, 1 kašika susama, malo soli, 250-300 g integralnog brašna (dobro je dati prednost spelti).

Postupak pripreme:

Jaje umutite, dodajte med i maslac otopljen na sobnoj tempetaturi. Dobro umutite, dodajte mlijeko, a zatim postepeno i suhe sastojke. Kad oblikujete tijesto u finu glatku kuglu, prekrijte ga pamučnom krpom i ostavite u frižider pola sata.

Razvaljajte tijesto debljine 0,5 centimetara, keksiće pravite u željenom obliku i slažite u pleh obložen papirom, za pečenje. Ostavite razmak od pola centimetra imeđu svakog keksa jer će tokom pečenja malo narasti.

Pecite na 150 stepeni Celzijusa u rerni oko 20 minuta. Nemojte ih prepeći, dok su svijetli izvadite ih, ostavite da se ohlade na sobnoj temperaturi nakon čega će postati prhki.

Možete ih filovati džemom, posuti vanilijom ili kapima rastopljene crne čokolade (minimalno 72 posto kakaa).

Ohlađene kekse čuvajte na hladnom mjestu u limenoj kutiji.

Servirajte uz kafu, čaj ili toplu limunadu.

Vitaminski sok na četiri načina

- Ideje za omiljenu dnevnu kombinaciju vitaminskog soka. Ne oklijevajte napraviti svaki dan jedan od ponuđenih sokova za vas i vaše najmilije. Čašom vitaminskog soka svaki dan, sigurno do jakog imuniteta – poručuje Mujačić

Potrebni sastojci: kivi, limun, jabuke, mrkva, mandarine, đumbir. U svaku kombinaciju dodajte po jedan dcl vode kako biste umanjili količinu šećera u voću.

Postupak pripreme:

1. Za prvi sok od ogulite nekoliko kivija, stavite u blender i dodajte sok jednog limuna. Izblendajte, istresite u posudu sa poklopcem i pijte cijeli dan. Odlično za ponijeti na posao ili kao osvježenje učeniku i student u pauzama nastave.

2. Ogulite dvije jabuke, stavite ih u blender i dodajte dvije mrkve. Izblendajte i pijte.

3. Treća varijanta je mrkva-mandarina. Ogulite nekoliko mandarina, stavite u blender i dodajte mrkvu. Izblendajte i uživajte u okusu.

4. Ogulite dvije jabuke, stavite u blender, pa dodajte komadić oguljenog đumbira. Izblendajte i popijte.

Bezglutenski brownies sa narandžom

Postupak pripreme: 3 jaja, 3 kašike agava sirupa, 1 prašak za pecivo, 100 g crne čokolade, sok od tri narandže, 200 g oraha, 50 g gustina, 100 g maslaca, 3 kašike kakao praha (gorki).

Postupak pripreme:

Umutiei jaja i polako dodajite prvo mokre sastojke, a zatim i suhe. Ako smjesa bude gusta dodajte još malo sok od narandže, a ako bude rijetka dodajte kašiku-dvije oraha.

Smjesu istresite u kalup za kuglof ili u tepsiju i pecite na 180 stepeni Celzijusa 20 minuta.

Prije nego što kolač izvadite iz rerne, provjerite nožem da li je pečen (ako ostaje na nožu trag od tijesta onda ga još treba peći nekoliko minuta).

Na ohlađeni kolač istresite istopljenu crnu čokoladu (50 g čokolade istopite sa komadićem maslaca).

Energetske zdjelice

Odlična slastica kao energetski zalogaj poslije sportskih aktivnosti, kao užina ili jednostavno slastica uz popodnevnu kafu.

Potrebni sastojci: 2 jabuke, 4 hurme, 3 kašike zobenih pahuljica, 3 kašike sjeckanih oraha ili badema, 1 kašika chia sjemenki, 2 kašike sjemenki bundeve, 1 kašika kokosovog ili maslinovog ulja, 2 kašike jabukovog pekmeza, 1 kašika cimeta.

Postupak pripreme:

Jabuku isjeckajte na kockice, pomiješajte sa svim ostalim sastojcima i lagano sve sjedinite u ljepljivu masu.

Smjesom napunite papirne zdjelice za muffine i pecite 15-20 minuta u rerni na temperaturi od 200 stepeni Celzijusa.

Servirajte uz grčki jogurt pomiješan sa medom.