Slatkiši su slabost mnogih, ali moguće je uz jedan trik smanjiti želju za slatkim.

Pretjerana konzumacija namirnica prepunih šećera, naročito ako je riječ o tvornički prerađenoj hrani, može prouzrokovati i zdravstvene tegobe. Neke od njih su dijabetes, pojava gljivica koje se hrane šećerom, pretilost, nadutost, zadržavanje vode, letargija, nedostatak hranjivih sastojaka, oslabljeni imunološki sistem i brojne druge.

Iako je ključ uvijek u uravnoteženoj prehrani, postoji nešto što nam u svega nekoliko sekundi može pomoći zaustaviti želju za slatkim. Riječ je o fermentiranoj hrani, dobivenoj procesom fermentacije.

To je proces u kojem mikroorganizmi, poput kvasaca i bakterija, pretvaraju ugljikohidrate, skrob i šećere, u alkohol i kiseline. Alkohol i kiseline prirodni su konzervansi koji fermentiranoj hrani daju karakterističnu aromu i kiselost.

Tu se ubrajaju fermentirani mliječni proizvodi kao što su jogurt, kefir, sirevi, potom kiseli kupus, masline, egzotična jela kao što su tempeh, natto, kombucha i miso.

Dakle, ako konzumirate fermentiranu hranu ili piće, oni će "upiti" višak šećera iz druge hrane ili pića koja ste imali i smanjiti negativne učinke šećera. Pokazalo se također da fermentirana hrana može pomoći u održavanju normalne razine šećera u krvi, umjerenim skokovima inzulina i jačanju metabolizma.

Sve su ovo dovoljni razlozi da barem povremeno konzumiramo fermentiranu hranu. Uostalom, nije loše uvijek u frižideru imati kefir ili teglu maslina.