LDL holesterol, koji se još naziva i lošim holesterolom uzrokuje stvaranje naslaga na krvnim žilama te povećava rizik od srčanog i moždanog udara.

Jedan od načina smanjenja njegove razine je svakodnevno jedenje jabuka. Jedna jabuka sadrži oko četiri grama vlakana, koja smanjuju apsorpciju masti u organizam i potiču njihovo izbacivanje.

Orašasti plodovi

Bilo da je riječ o orasima, bademima, lješnjacima, indijskim oraščićima ili bilo kojim drugim orašastim plodovima, te zdrave grickalice odlične su za snižavanje lošeg i povećavanje dobrog holesterola. Najbolje je jesti one koje nisu obrađene i dodatno soljene, a bogate su vlaknima i vitaminima E, koji imaju odlično djelovanje na kardiovaskularno zdravlje.

Paradajz

Osim što snižava nivo ukupnog holesterola, ovo povrće podiže razine onog dobrog za oko 30 posto zahvaljujući fitonutrijentima koji sadrži. Luk i bijeli luk se od davnina koriste u prevenciji srčanih bolesti, jer poboljšavaju cirkulaciju te izlučivanje viška masnoća iz krvi, a stimuliraju i jetru te bubrege na rad.

Riba

Niskokalorično, puno proteina te omega 3 masnih kiselina, riblje meso bi se kod onih s povišenim razinama holesterola trebalo naći na jelovniku barem tri puta u sedmici. Najbolji odabir je plava riba, a dokazano je kako redovan unos ribe snižava razine triglicerida u krvi.

Soja

Baš poput ribe, soja je bogata proteinima koji za razliku od onih u mesu ne doprinose povećanju razina lošeg holesterola u krvi. Jedu li se proizvodi od soje tri puta sedmično, razina ukupnog holesterola se može smanjiti oko 10 posto, pokazuju studije.

Avokado

Ova egzotična namirnica sve se češće savjetuje onima s povišenim holesterolom jer sadrži oleinsku kiselinu, koja djeluje na smanjenje LDL holesterola. Bilo da ga jedete u salati, umaku, samoga ili koristite ulje od avokada, njegove će dobrobiti biti pojačane ako pritom ne unosite "junk food".

Biljne mješavine za čaj

Čaj od koprive, kadulje, zeleni čaj te mješavine koje sadrže anis, maslačak i majčinu dušicu poznate su po svom detoksikacijskom učinku. One potiču jetru na rad, koja pojačano eliminira masnoće i sprečava njihovo taloženje na krvnim žilama. Svaki dan popijte jednu do dvije šalice biljnog čaja na dan za najbolji učinak.

Maslinovo ulje

Nezasićene masnoće iz maslinovog ulja najvažniji su faktor dugovječnosti onih s mediteranskim tipom prehrane. Životinjske masnoće bogate su transmasnim kiselinama koje povisuju LDL holesterol, dok će ga maslinovo ulje smanjiti te povećati razinu onog dobrog.

Vino

Uz obrok možete popiti čašu crnog vina koje obiluje antioksidansima čuva srce i krvne žile od upala te masnoća. Ipak, ključ je u umjerenosti, a dokazano je da oko 1,5 dcl crnog vina na dan snižava razine LDL holesterola za oko osam posto.