Alergija na polen jedan je od najčešćih zdravstvenih problema tokom proljeća.

Tipični simptomi polenske alergije: jaki napadi kihanja, obilna sekrecija iz nosa (začepljen nos), upala očiju sa svrabom (crvenilo i suzne oči), podočnjaci, umor, glavobolja, otežano disanje (u težim slučajevima i simptomi astme).

U vrijeme kada je koncentracija polena u zraku najviša (za vrijeme sunčanog suhog i vjetrovitog vremena), važno je izbjegavati boravak vani.

Pored toga, jačanje imuniteta veoma je važno, a raznovrsna prehrana jedan je od najvažnijih preduvjeta za to, jer se njegovi dijelovi obnavljaju upravo kroz kvalitetne nutrijente iz kvalitetnih namirnica.

Ove namirnice smanjuju simptome alergije na polen i “bildaju” imunitet:

Citrusi

Narandža sadrži blizu 100 mg, a veći grejpfrut više od 110 mg vitamina C koji ublažava alergijske simptome. Preporučuju se i limun i mandarina.

Bobičasto voće



Kvercetin koji se nalazi u bobičastom voću ublažava simptome alergije tako što blokira oslobađanje histamina.

Jogurt i kefir



Namirnice sa probioticima podstiču tijelo na proizvodnju određenih bijelih krvnih ćelija i antitijela, kao i mnogih faktora rasta koji su važni za sprečavanje pretjeranih reakcija tijela na alergene.

Prema jednom italijanskom istraživanju pokazalo se da ljudi koji su konzumirali dvije šolje (500 ml) jogurta dnevno tokom četiri mjeseca, imali su upola manji nivo histamina u krvi i manje simptoma alergijske groznice.

Osim toga, ako trudnice redovno jedu hranu koja sadrži probiotike, kao što je jogurt, njihova djeca bit će manje podložna alergijama.

Masna riba



Mnoge namirnice koje pomažu u ublažavanju simptoma alergija djeluju tako što smanjuju upalne procese ili jačaju imunitet. Među njima je masna riba sa velikom količiom omega-3 masnih kiselina.

Istraživanja su pokazala da djeca koja rano počnu jesti ribu u kasnijem periodu imaju manju mogućnost od alergijskih reakcija.

Rezultati australijskog istraživanja pokazali su da osmogodišnjaci koji su konzumirali ribu najmanje jednom sedmično bili su 80 posto manje podložni alergijama na polen.

Ako djeca nisu ljubitelji ribe, dobra alternativa su orasi, i to 30 grama ili sedam do osam oraha dnevno. Također, dobre su sjemenke lana, jer su bogate omega-3 masnim kiselinama.

Kivi



Vitamin C iz kivija poboljšava aktivnost enzima koji razgrađuje histamin, što može pomoći ljudima sa blažim oblicima histaminske intolerancije. Uz kivi i citruse, odlični izvori vitamina C je i paprika.

Ananas



Istraživanja su dokazala protivupalni učinak bromelaina iz ananasa te smanjenje iritacije na alergijske bolesti kao što je astma. Uključite ga u prehranu, primjera radi u obliku voćne salate.

Bijeli luk



Ovaj moćni prirodni lijek jača imunitet i smanjuje broj slučajeva alergijskog rinitisa.

Najbolje je koristiti svježi bijeli luk kao začin, a možete ga isjeckati na manje komadiće i gutati ih kao tablete.

Luk



Bogat je kvercetinom koji sprečava oslobađanje histamina, te smanjuje upalu.

Pospješuje i vitamin C, a stabilizira i ćelijske membrane, pa manje reaguju na alergene.