Blitva je iznimno zdravo povrće. Sadrži vitamine B, C i beta karoten te minerale magnezij, željezo, kalij, kalcij, obiluje ugljikohidratima, proteinima i biljnim uljima.

Nutricionisti blitvu preporučuju i u periodima kada se, zbog nekog razloga, više nervirate, a odlična je i za poboljšanje koncentracije.

Evo zbog čega biste još češće trebali jesti blitvu

Čuva vid

Karakteristični sastojci blitve su i lutein i zeaksantin - „vitamini za oči“. Djeluju povoljno na oko te sprečavaju makularnu degeneraciju, odnosno žutu pjegu, glaukoma te sličnih poremećaja vida. Također, lutein je dobar u očuvanju od štetnih UV zraka.

Odlična za kosti

Blitva sadrži velike količine vitamina K, magnezija i kalcija, a ti spojevi čuvaju i jačaju kosti te se brinu za pravilan rast. Vitamin K1 u crijevima pretvara se u vitamin K2 koji potiče proizvodnju osteokalcina, a taj spoj važan je jer usmjerava kalcij direktno prema kostima.

Smanjuje rizik od dijabetesa

Za dijebetes se uvijek preporučuje zeleno lisnato povrće, a što je bolje od blitve koja sadrži flavonoid poznat kao siringična kiselina koja pomaže u reguliranju nivoa šećera u krvi. Zato je blitva odlična za sve dobne grupe ljudi, a pogotovo one koji već boluju od dijabetesa ili su u stanju predijabetesa.

Pomaže u prevenciji karcinoma

Blitva je bogata antioksidansima koji sprečavaju slobodne radikale da se šire jednako kao i ćelije raka. Također, sadrži brojne vitamine i minerale, beta karoten i kvercetin za koje se pouzdano zna da su dobri spojevi u prevenciji raka, pogotovo raka debeloga crijeva.

Čuva zdravlje mozga

Radite cijeli dan posao koji od vas zahtijeva psihičku koncetraciju, a jedino što jedete je procesuirana i teška hrana. Nije ni čudo da se osjećate loše. Pokušajte češće jesti blitvu, bogata je vitaminom K i kalijem koji pomažu kognitivnom razvoju i očuvanju.

Srce voli blitvu

Blitva je bogata antioksidansima koji pomažu u ublažavanju upale i ubrzavaju proces oporavka. Također, antioksidansi mogu pomoći i u smanjenju krvnog pritiska, što direktno utječe na srce i krvne žile. Minerali poput magnezija, kalija i kalcija pomažu u otpuštanju natrija te se tako šire krvne žile i olakšava protok krvi.

Doprinosi mršanju

Sadrži malo kalorija, a puno prehrambenih vlakana koji pogoduju radu metabolizma. Vlakna usporavaju razgradnju masti i ugjikohidrata, pa tako imate duži osjećaj sitosti, što znači da nećete ubrzo, nakon obroka, tražiti grickalice.

Blitvu možete pripremati na razne načine. Popularan i brz recept je – blitva sa krompirom koji može biti glavno jelo, ali i odličan prilog uz prženu ribu.

Potrebni sastojci: 1 veza blitve, 4 manja krompira, 4-5 česni bijelog luka, 250 ml maslinovog ulja, so.

Postupak pripreme:

Očistite bijeli luk, isjeckajte na sitno i pomiješajte sa maslinovim uljem. To uradite barem sat-dva ranije.

Ogulite krompir i izrežite na veličinu zalogaja.

Operite blitvu, odsijetice bijele drške, i nasjeckajte je na centimetar-dva široke rezance.

Iz vode izvadite skuhani krompir, pa u nju stavite blitvu i kuhajte sedam minuta.

Procijedite blitvu, pa je odmah stavite u hladnu vodu. Tako će povrće zadržati izražajnu zelenu boju.

U veću tavu sipajte bijeli luk sa maslinovim uljem i pržite minutu, a potom dodajte krompir i dobro ocijeđenu blitvu.

Pržite minutu, dvije uz čćesto miješanje.

Jelo poslužite samostalno ili uz prženu ribu.