Odrasle osobe trebale bi raditi najmanje 150 minuta snažne tjelesne aktivnosti sedmično, što je još važnije za dobrobit i mentalno zdravlje u eri koronavirusa, objavili su stručnjaci Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) u svoijm prvim smjernicama u desetljeću.

Nadležni iz ove organizacije preporučuju da djeca i adolescenti imaju prosječno jedan sat svakodnevne tjelesne aktivnosti te da ograniče vrijeme pred televizorom i računarom, prenosi france24.com.

- Ljudi svih dobnih grupa moraju nadoknaditi rastuće sjedilačko ponašanje tjelesnom aktivnošću kako bi smanjili rizik od bolesti i dodali godine u svoj život - kazali su u WHO-u pokrećući kampanju "Every Move Counts".

- Povećavanje tjelesne aktivnosti ne samo da pomaže u prevenciji i upravljanju bolestima srca, dijabetesom tipa 2 i rakom, nego smanjuje i simptome depresije i anksioznosti, pad kognitivnih sposobnosti, uključujući Alzheimerovu bolest, i poboljšava pamćenje - dodao je Ruediger Krech, direktor WHO-a za promicanje zdravlja.
Svaka četvrta odrasla osoba i četiri od pet adolescenata nemaju dovoljno tjelesnih aktivnosti, što može uključivati šetnju, biciklizam, vrtlarenje i čišćenje, upozorava WHO.

Trudnicama i majkama nakon poroda preporučuje se od 150 do 300 minuta umjerene do snažne aerobne aktivnosti sedmično.

Prema mišljenju Juane Willumsen, tehničke službenice WHO-a, to donosi zdravstvene koristi i za majku i za bebu.

- Primjera radi, kod žena koje su tjelesno aktivne tokom trudnoće smanjenje se rizik od gestacijskog dijabetesa za 30 posto – istakla je Willumsen.

Odraslim osobama starijim od 65 godina savjetuju se vježbe za jačanje mišića i aktivnosti usredotočene na ravnotežu i koordinaciju kako bi spriječili kasnije padove.