Organizam se sa bolestima, virusima i bakterijama bori snažnim imunitetom, a prema riječima nutricionista, pravilna prehrana zauzima važnu ulogu u izgradnji i očuvanju jakog imuniteta.

Neke namirnice iznimno su dobre za zdravlje, naročito u svježem obliku, a kako polako počinju dozrijevati plodovi, ovo je pravo vrijeme da u svakodnevni jelovnik uvrstite hranu od koje ćete zaista imati koristi.

Bobičasto voće

Osim što su ukusne i osvježavajuće, crvene, plavkaste i crne bobice bogate su vitaminom C, a sadrže i beta karoten, folate, vrijedne mineralne tvari poput željeza, kalija, prehrambena vlakna važna za urednu probavu. Za atraktivnu boju ovih bobica zaslužni su pigmenti flavonoidi, tačnije antocijani, koji djeluju kao snažni antioksidansi.

Narandžasto je u modi

Narančasto voće i povrće obiluje beta-karotenom koji mu i daje narandžastu boju. Metaboličkim procesima beta-karoten u tijelu prelazi u vitamin A, koji štiti kožu tokom ljeta. U jelovnik zato uvrstite breskve, kajsije, nektarine, dinje, mrkvu i papriku. Bogate su i folatom, kalijem, natrijem, magnezijem i fosforom. Prehrambena vlakna doprinose i uravnoteženoj probavi. S obzirom da ima malu kalorijsku vrijednost, slobodno se opustite i uživajte u ukusnim narandžastim plodovima.

Povrće iz porodice tikava

U ovu grupu namirnica spadaju tikvice, krastavac, lubenica i dinja. Bogati vodom, elektrolitima i antioksidansima savršen su izbor za vruće ljetne dane. Uvrstite ih u jelovnik kako biste nadoknadili elektrolite izgubljene znojenjem, a antioksidansi poput beta-karotena i likopena pobrinut će se za zaštitu kože.

Mahunarke

Zelene mahune i bob uključite u ljetni jelovnik. Kao i druge mahunarke, vrijedan su izvor bjelančevina. Sadrže karotenoide lutein i zeaksantin koji imaju protivupalno djelovanje. Obiluju vitaminom K koji je presudan za proces zgrušavanja krvi te za pravilnu mineralizaciju kostiju. Bogate su vitaminima A i C koji pružaju snažnu antioksidativnu zaštitu. Bjelančevine iz mahunarki odlično se nadopunjuju sa onima iz žitarica osiguravajući u kombinaciji sve esencijalne aminokiseline nužne organizmu. Sadrže vitamina B grupe te minerale poput željeza, mangana, fosfora, kalcija i magnezija. Uz to, bogati su prehrambenim vlaknima. Skuhajte ih i pripremite hladnu ljetnu salatu.

Zeleno lisnato povrće i fermentirani mliječni proizvodi

Izvrstan je izvor vitamna C i K, kalija i kalcija, ali i probiotičkih bakterija. Ljeti ga zamijenite svježim kupusom, špinatom, blitvom. Osim što sadrže antioksidanse poput beta-karotena, sadrže i vitamine C i K te kalcij, kalij, magnezij i željezo. Probiotičke bakterije nadomjestite fermentiranim mliječnim proizvodima poput kefira ili jogurta koji će vas ujedno i rashladiti u vrućim ljetnim danima.

Kivi i borovnice

Osim obilja vitamina C, kivi je bogat antioksidansima luteinom i zeaksantinom koji čuvaju zdravlje mrežnice i leće oka. Ove pigmente sadrži i borovnica, iako je najpoznatija po ljubičasto-plavom antocijaninu.

Narandža i dinja

Narandže su korisne i zato što su dobar izvor folata, što je posebno bitno za prehranu trudnica. Osim konzumiranjem tamnozelenog lisnatog povrća, potrebu za folatima možete zadovoljiti i uvrštavanjem dinje u jelovnik.

Muškatna tikva i paradajz

Manje je poznato da je ova jesenska kraljica izrazito bogata kalijem. Ljeto nam donosi dostojnu zamjenu – paradajz koji je uz bananu sinonim za izvor kalija. Osim ovog važnog elektrolita sadrži i dobro poznat antioksidans likopen.

Sirutka

Ovaj nusprodukt proizvodnje sira itekako je vrijedna namirmica. Osim što ćete ugasiti žeđ, tijelo će dobiti potrebne bjelančevine i vitamine (pogotovo B grupe, tiamin) bez unošenja teške hrane, a obiluje i elektrolitima, zbog čega odlično hidratizira organizam.

Začinsko bilje

U prehranu svakako uvrstite svježe začinsko bilje koje ima učinak hlađenja organizma kao što su korijander, komorač i kopar. Kod pretjeranog znojenja može vam pomoći i čaj od kadulje.