Jesti sezonski znači birati ono voće i povrće koje je upravo dozrelo ili izraslo u određenom geografskom području jer upravo u tom trenutku ima najviše vitamina i minerala.

Shodno tome, i najviše benefita za naš organizam, ali i pravo bogatstvo okusa jer ništa nije ubrano prije vremena.

Upravo je april mjesec u kojem biste već trebali u svakodnevni jelovnik uvrstiti sezonsko voće i povrće jer ga ima kupiti na pijaci.

Evo koji su to plodovi:

Mladi luk

Mladi luk je siromašan kalorijama, ali je zato bogat antioksidansima, vitaminima A i C, zdravim vlaknima. Smanjuje rizik od raka, štiti vid, srce, pomaže kod prehlade, što mnoge od nas upravo sad muči, ali i poboljšava probavu.

Nikako nemojte napraviti klasičnu grešku i baciti zelene perke jer one imaju protivupalno djelovanje i smanjuju umor.

Blitva

Blitva je zaštitno lice mediteranske prehrane poznate po brojnim benefitima po zdravlje, bogata je vitaminima i mineralima, utječe na ljepotu noktiju i kose, jača imunitet i korisna je za liječenje anemije.

Kada kupujete blitvu, potražite one s većim, debljim listovima jer su zdravije, a najlakše ćete se naviknuti na nju ako je dodate u omiljena jela.

Možete je dodati u kajganu, a poslužit će i kao fil za pileća prsa ili je jednostvano iskoristite u supama.

Odlična ideja je i napraviti ukusan pesto od svježe blitve koji možete poslužiti s njokima.

Jagode

Nijedan proljetni desert ne može se zamisliti bez ovih slasnih plodova. Prepune su antioksidansa koji nas čuvaju od bolesti, odličan su izvor vitamina C, pomažu pri sagorijevanju masnoća (što će vam sigurno zatrebati ako ih dodate omiljenom sladoledu ili složite na čokoladnu tortu).

Rukola

Nekoliko je stvari važno naglasiti o ovoj blago gorkoj salati. Naime, rukola pomaže u mršanju jer se sastoji od 90 posto vode, pomaže pri održavanju krvnog pritiska, jača kosti i smanjuje rizik od hroničnih bolesti.

Možete je staviti na pizzu, u salatu, u sendvičima, ali i kao pesto kojim ćete preliti omiljenu tjesteninu.

Ananas

Iako je ananas u trgovinama dostupan tokom cijele godine, vrhunac sezone mu je od marta do juna.

Zato u njemu trebate uživati upravo sada jer će imati najviše benefita i biti najukusniji.

Omiljeni sastojak voćnih salata, ali čak i pizza, pravi je koktel zdravih sastojaka. Prepun je vitamina C, mangana, beta karotena i antioksidansa što znači da je odličan za kosti, probavu, vid, srce.

Ananas možete jesti samostalno, u već spomenutim salatama, kolačima ili se odvažiti na nešto sasvim novo i pripremiti azijski slatko-kiselo-ljuti umak s piletinom i ananasom koji možete poslužiti s rižom.

Kivi

Stručnjaci upravo kivi navode kao idealan obrok prije spavanja jer nema puno kalorija, a može vam pomoći da se bolje naspavate.

Jedno je istraživanje pokazalo da su ispitanici koji su prije spavanja pojeli dva kivija znatno brže zaspali, ali i san im je bio kvalitetniji.

Osim prije spavanja, kivi je odličan i kao doručak, ali i umjesto deserta.

Pun je vitamina A, C i E zbog čega djeluje antioksidativno te je dobar za zdravlje disajnog sistema.

U moru zdravstvenih benefita dobro je istaknuti da kivi pospješuje adekvatan razvoj fetusa, pa je neophodan u prehrani trudnica.

Izvor: Faktor