U 21. stoljeću svi nekako pokušavamo svjesnije pristupiti problemu viška kilograma, pa redovno vježbamo, klonimo se jednostavnih ugljikohidrata i trudimo se jesti više povrća i voća.

No čak i oni koji do u detalje paze na prehranu, često sebi dopuštaju malu slabost - kasnu večeru.

Ali upravo ta greška u pažljivo osmišljenom jelovniku može postati opasna.

Nije slučajno što su mnoge svjetske dijete propagirale jednu jednostavnu istinu - ne treba jesti poslije 18 sati.

Ovo pravilo nije univerzalno, ali naučnici su dokazali da prejedanje noću dovodi do značajnog debljanja.

Evo šta su stručnjaci otkrili šta se događa s tijelom kada jedete uvečer:

Zašto smo noću posebno jako gladni? Odgovor je kako se većina varanja dijete događa uvečer.

Tri su razloga za to:

- Fiziološki - jednostavnije, nedostatak hrane tokom dana.

- Skrivena glad - neuravnotežena prehrana tokom dana dovodi do nedostatka hranjivih sastojaka u tijelu.

- Psihološki - kada stres pokušavamo liječiti prejedanjem.

Kako noćni zalogaji utječu na tijelo? 

Noću, u pravilu, osoba spava, tijelo se odmara i odjednom vam u želudac padne goveđi odrezak s pomfritom i salata prelivena crvenim umakom.

Crijeva koja gotovo spavaju pokušavaju najbolje što mogu, ali, nažalost, nisu u stanju nositi se s takvom količinom hrane.

Hrana se ne probavlja pravilno, ne apsorbira se u zidove tankog crijeva, a u debelom crijevu je izložena patogenoj mikroflori, što dovodi do stvaranja toksina.

Tijelo pati, opće zdravlje se pogoršava.

Osim toga, višak ugljikohidrata noću dovodi do velikog oslobađanja inzulina, poremećena je preraspodjela šećera u jetri i masnom tkivu, a masnoća se taloži u tijelu.

Kako spriječiti noćno prejedanje?

- Jedite uravnotežene obroke tokom dana, otprilike pet puta.

- Pratite raznolikost prehrane i količinu proteina, masti i ugljikohidrata, makro i mikroelemenata koje unosite.

- Pronađite alternativni način rješavanja stresa: večernje šetnje, sport, joga...

Izvor: Faktor