Ako ste se cijelo proljeće i ljeto brinuli o svojoj figuri i doveli je do željenog, onda vas zasigurno brine kako održati kilograme pod kontrolom tokom predstojećih zimskih mjeseci.

Evo nekoliko savjeta stručnjaka koji će vam pomoći: 

Ne zazirite od vježbanja na otvorenom

Izlazak na otvoreno možda vam se neće učiniti primamljivim zbog hladnoće, no to vas ne bi trebalo obeshrabriti.

Počastite se cool opremom za vježbanje i jednostavno krenite.

Bilo da se radi o trčanju, biciklizmu ili pak o klizanju (koje sagorijeva nevjerovatnih 450 kalorija u sat te učvršćuje stražnjicu i bedra), aktivnosti u prirodi i na svježem zraku sigurno su zabavnije i zdravije nego tjelesna vježba u zatvorenim prostorima.

Dan počnite doručkom s puno proteina

Doručak je kod mnogih često bogat ugljikohidratima, a siromašan hranjivim tvarima. Istraživanja su pokazala da konzumiranje doručka s visokim udjelom proteina može pomoći u smanjenju potreba za unosom nezdravih namirnica tokom dana. Primjera radi, doručak s jajima ili grčkim jogurtom može pomoći da držite kilograme pod kontrolom.

Prilagodite prehranu

Niko ne kaže da ne smijete priuštiti ponekad omiljeni kolač ili slasnu pizzu, ali ne pretjerujte. Na svoj svakodnevni jelovnik uključite obavezno batat, koji sadržava puno vlakana, lisnato povrće, bundevu, kelj, jabuke… Hladnoća je izvor stresa za tijelo, a kako bi temperatura bila stabilna i održavala homeostazu, potrebno vam je više energije. Zamijenite nezdrava jela zdravim supama i varivima, a đumbir, ljute papričice ili biljni čajevi pomoći će vam da zagrijete tijelo.

Dovoljno se naspavajte

Istraživanja sugeriraju da gubitak sna može povećati rizik od debljanja utječući na apetit, zbog čega ćete vjerovatnije posegnuti za visokokaloričnom hranom.
Osim toga, kraći dani zimi znače manje svjetlosti - što može negativno utjecati na kvalitet sna.

Prema Candice Seti, licenciranoj kliničkoj psihologinji i certificiranoj ličnoj trenerici, kako dani postaju kraći, ove promjene dnevnog vremena mogu utjecati na san.

Te promjene mogu utjecati na vaš cirkadijalni ritam - prirodni ciklus spavanja i buđenja.

Na sreću, možete poduzeti korake za poboljšanje kvalitete sna ograničavanjem izlaganja plavom svjetlu, spavanjem u mračnoj sobi i izbjegavanjem kofeina više od šest do osam sati prije spavanja.

Smanjite stres

Predblagdansko vrijeme popriličan je izvor stresa, a sve to ima i fizičke posljedice. Naglašeni stres podiže nivo kortizola, što navodi tijelo na zadržavanje masti.

S druge strane nivo hormona gladi raste, pa na kraju završimo pred frižiderom trpajući sve i svašta u sebe. Stoga obavezno pokušajte naći način opuštanja - omiljena serija, knjiga, šetnja ili joga mogu vam pomoći.

Vodu pijte obavezno

Voda je nešto što često zaboravljamo tokom hladnijih mjeseci jer se manje znojimo i krećemo, ali piti je dovoljno jednako je važno kao i ljeti.

Stoga pijte najmanje oko litar i po do dvije vode dnevno kako biste pomogli metabolizmu i držali apetit pod kontrolom.