Nada Piliskić, personalna fitness trenerica i nutricionistica, na svojim profilima na društvenim mrežama često daje savjete o prehrani i vježbanju. U jednom od svojih Instagram postova savjetovala je šta je zapravo idealan način ishrane. 

Idealan način ishrane jeste onaj koji objedinjuje potrebe organizma i vaše zadovoljstvo, piše Piliskić. 

Idealan način ishrane nije onaj na kojem ste konstantno gladni i/ili željni određene hrane dok ujedno jedva žvačete od muke nešto što zapravo i ne volite.

Upravo to je razlog zašto univerzalno idealan plan ishrane ne postoji. Njega pravite vi sami uz pomoć stručnjaka koji vam daje smjernice i prijedloge obroka, ali vi uvijek možete neku namirnicu zamijeniti drugom iz iste grupe, kombinovati obroke kako volite i jesti onda kada vi želite, a ne kada je neko napisao.

Karakteristika svakog mog plana je upravo fleksibilnost, kaže Nada.

Važno je da kalorijski budete u tim okvirima kako biste dobili rezultate, ali isto tako možete uzeti ručak iz 5. dana za doručak i večeru iz 8. dana za ručak… Šta god volite. 

Važno je da volite hranu koju jedete jer je to jedini način da vam to postane životni stil, a ne samo još jedna nova dijeta, pojašnjava Piliskić.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Idealan način ishrane JESTE onaj koji objedinjuje potrebe organizma i vaše zadovoljstvo. . Idealan način ishrane NIJE onaj na kom ste konstantno gladni i/ili željni određene hrane dok ujedno jedva žvaćete od muke nešto što zapravo i ne volite. . Upravo to je razlog zašto univerzalno idealan plan ishrane ne postoji. Njega pravite vi sami uz pomoć stručnjaka koji vam daje smernice i predloge obroka, ali vi uvek možete neku namirnicu zameniti drugom iz iste grupe, kombinovati obroke kako volite i jesti onda kada vi želite, a ne kada je neko napisao. . Karakteristika svakog mog plana je upravo fleksibilnost. Važno je da kalorijski budete u tim okvirima kako biste dobili rezultate, ali isto tako možete uzeti ručak iz 5. dana za doručak i večeru iz 8. dana za ručak… Šta god volite. . Važno je da volite hranu koju jedete jer je to jedini način da vam to postane životni stil, a ne samo još jedna nova dijeta. . Evo par smernica koje vam mogu biti od koristi. . Koju vrstu hrane najviše volite? . Da li postoji način da se to pripremi tako da bude nutritivno kvalitetnije? ( U većini slučajeva postoji.). . Koliko puta dnevno volite da jedete? . Kakve su vaše obaveze, kako se ishrana tu uklapa? . Koju hranu nikako ne volite? . Da li vam brzina pripreme obroka igra ulogu ili ne? . Koliko novca na nedeljnom/mesečnom nivou možete/želite da izdvojite za hranu? . . Odgovorite sebi na ova pitanja i imate osnovu za pripremu svog plana. . www.fitt.rs #fitt #nadapiliskic #fittnutrition #jazelimjamogu #nadafitt

A post shared by N A D A P I L I S K I C (@nadapiliskic) on

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

PET FITNESS MITOVA VEŽBE KOJE SKIDAJU SALO SA STOMAKA – ciljani gubitak masnih naslaga je nemoguć, od vaše telesne konstitucije i genetike zavisi gde ćete prvo gubiti masti. Jedino što vežbama možete uraditi je da razvijate ciljani mišić, ali se svakako neće videti dok ne izgubite masti. UGLJENE HIDRATE TREBA IZBEGAVATI JER GOJE – apsolutno ne, nijedan makronutrijent i nijedna namirnica ne goje, goje vas isključivo kalorije i to one koje su višak u odnosu na vase dnevne potrebe. Što se gojenja i mršavjenja tiče, nema nikakve razlike da li su kalorije iz nutritivno bogate hrana ili iz nutritivno siromašne. 80% nutritivno bogatih + 20% čega god želite = balans. ŠEĆER JE LOŠ I NE TREBA GA NIKAD JESTI – Naravno da sa njim ne treba preterivati, ali vam neće biti ništa ukoliko ga pametno dozirate i jedete s vremena na vreme. NEOPHODNI SU VAM SUPLEMENTI – poptuno netačno. Suplementi su tu kao dodatak ishrani ukoliko kroz hranu ne unosite dovoljno nečega ili vam je prosto lakše da uzimate suplemente, ali je daleko od toga da nećete smršati/razviti mišićnu masu ukoliko ih ne budete pili. DOBRO JE RADITI DETOX ORGANIZMA – naš organizam savršeno dobro radi i nisu mu potrebni čajevi I specijalni šejkovi kako bi se detoksikovao. To je samo još jedan pseudo momenat. Pravilna ishrana je najbolji detoks. Da li ste sve navedeno već znali ili vam je nešto novo? @fromyoeyes www.fitt.rs #fitt #nadafitt #jazelimjamogu #nadapiliskic #fittnutrition

A post shared by N A D A P I L I S K I C (@nadapiliskic) on