Trbušnjaci su najpoznatija vježba za jačanje tog dijela tijela, no ne i najučinkovitija. Vježba koja najbolje utječe na jačanje gotovo svih mišića na tijelu, prema riječima stručnjaka za trening, je plank.

Plank nije nimalo jednostavna vježba, no za dobre rezultate isplati se svaka kapljica znoja.

Ono što je u planku najteže je zadržavanje položaja. Postoje brojne šale na račun zahtjevnosti ove vježbe, a jedna od najpopularnijih je - "misliš da minuta brzo prođe, isprobaj plank" i mnogi će reći da je sasvim legitimna.

Kako izvođenje planka utječe na tijelo

Osim što će vam ojačati mišići i što će vam se poboljšati samopouzdanje, izvođenjem planka poboljšat ćete držanje tijela i povećati fleksibilnost, smanjit ćete rizik povreda leđa i kičme, metabolizam će vam se ubrzati, ravnoteža popraviti, a poboljšat će vam se i mentalno zdravlje.

Iako je klasičan plank izvrsna i sveobuhvatna vježba, više je vrsta, a na vama je da odaberete najprikladniju za sebe.

Klasični plank

Klasični plank izvodi se tako da se u početnoj poziciji laktovima i nožnim prstima postavimo na tlo. Trup držimo ravno i stabilno, a cijelo tijelo mora biti položeno u jednoj ravnoj liniji od uha do prsta.

Glavu držimo opušteno, a pogled usmjeren prema tlu. Za početak je dovoljno da se u poziciji planka ostane 10 sekundi, a postepeno produžujemo vrijeme na 30, 45, 60 sekundi i više.

Želite li još zahtjevniju vježbu, prilikom izvođenja planka podignite jednu ruku ili nogu - ili pak suprotnu ruku i suprotnu nogu. Trbušne mišiće držite napetim i nemojte dopustiti trbuhu da padne, kao ni bokovima da se podignu.

I ono najvažnije - ne zaboravite disati.