Bicikliranje je odlično i za fizičko i za mentalno zdravlje.

Jedna od najvažnijih dobrobiti ove aerobne aktivnosti je pozitivan učinak na srce i krvožilni sistem.

Tokom vožnje bicikla uključen je velik broj mišićnih grupa u cikličkim pokretima, pri čemu se kontinuirano opterećuje i krvožilno-disajni sistem.

Smanjuje se rizik od najčešćih bolesti današnjice: bolesti krvožilnog sistema, karcinoma, šećerne bolesti, pomaže u borbi protiv stresa i depresije.

Istraživanjima je dokazano da umjerena vožnja biciklom tri puta sedmično snižava krvni pritisak i nivo holesterola u krvi, a time znatno smanjuje rizik od nastanka srčanih bolesti, korisna je i u prevenciji osteoporoze.

Vožnja biciklom jača, učvršćuje i oblikuje mišiće nogu i stražnjice, jačaju se i trbušni i leđni mišići koji podržavaju kičmu.

Mišići su u stanju blagog istezanja zbog nagnutosti tijela prema naprijed.

Istovremena koordinacija ruku i nogu poboljšava koordinaciju, dok veće udaljenosti izgrađuju vašu izdržljivost i kondiciju.

Za razliku od trčanja, tokom vožnje bicikla nema stresa za zglobove nogu, koljena i kičmu (i smanjuje se opasnost od povreda uzrokovanih prenaprezanjem), navode stručnjaci, a evo još nekoliko dobrih razloga zašto svakodnevno biciklirati:

Dovodi metabolizam u ravnotežu

Vožnja biciklom pomaže u reguliranju tjelesne težine, sagorijevanju kalorija i mršanju te dovodi metabolizam u ravnotežu.

Skidanju kilograma posebno pridonosi brža i zahtjevnija vožnja.

Stručnjaci savjetuju svakodnevnu vožnju bicikla u trajanju od 50 minuta ako želite smršati i ubrzati metabolizam.

Vremenom možete ubrzati tempo vožnje i/ili potražiti zahtjevnije biciklističke ture.

Opušta i smanjuje stres

Vožnja biciklom smanjuje napetost, pojačava se lučenje hormona endorfina koji utječe na dobro raspoloženje.

Podiže nivo energije za 20 posto, a smanjuje količinu nakupljenog umora za 65 posto jer potiče mozak na lučenje hormona povezanog s količinom energije – dopamina.

Vožnja biciklom zdrava je i čini ljude sretnim – ko jednom proba, teško se odlučuje na povratak u tramvaj, autobus ili automobil.

Smanjuje zagađenje okoline

Vožnja biciklom 25 minuta dnevno umjesto vožnje automobilom smanjuje emisiju ugljen dioksida za 165 kg na godinu.

Važni su i finansijski izdaci za kupovinu i održavanje bicikla te parking.

Izvor: Faktor