open-navfaktor-logo
search
Spomenuo i čarobni štapić
Čavara odgovorio Čolpi zašto želi razgovarati sa predstavnicima RS-a o budućnosti BiH
Predsjednik Federacije BiH Marinko Čavara odgovarajući na pitanje Nihada Čolpe, zastupnika u Parlamentu FBiH, zašto želi sa predstavnicima manjeg bh. entiteta razgovarati o budućnosti Bosne i Hercegovine, najprije je krenuo od klimatskih promjena, te preko čarobnog štapića, zabijanja glave u pijesak, došao do "orijentalnog pravnog nasljeđa".
31.08.2021. u 18:32
get url
text
Marinko Čavara i Nihad Čolpa

Podsjećamo, Čolpa je od Čavare na sjednici Zastupničkog doma Parlamenta FBiH održanoj 5. jula, zatražio da objasni zbog čega je potrebno razgovarati o budućnosti Bosne i Hercegovine s manjim bh. entitetom, i šta može biti budućnost BiH osim NATO i EU integracija.

VEZANI TEKST - Mahmutbegović i Dunović: Čavara može razgovarati s kim želi, ali ne u ime entiteta

"Misle li riješti probleme hokus-pokusom"

- Budućnost svega što postoji neprestano se dovodi u pitanje jer sve funkcionira po načelu uzroka i posljedica. Ne postoji zagarantovana budućnost strogo definiranog oblika. Klimatske promjene, pruzrokovane neodgovarajućim
ljudskim djelovanjem dovode u pitanje budućnost svijeta, jednako tako, neodgovarajuće političko djelovanje može polučiti samo loše političke posljedice i tako negativno utjecati na budućnost. Siguran sam da ste i vi toga svjesni. Stoga odgovorno ponašanje mora tražiti rješenje, odgovor na probleme koji su evidentni i koje svi uočavamo, taj odgovor, u sistemu parlamentarne demokratije, može proizaći jedino iz razgovora. Zato u demokratiji razgovor nema alternativu - odgovara Čavara i dodaje:

- Ostaje nejasno misle li oni koji su protiv razgovora da će probleme riješiti nekim hokus-pokusom, čarobnim štapićem, ili možda zabijanjem glave u pijesak? Ili se uzdaju u neka nedemokratska sredstva i metode, u neke nove JNA, u vanjske intervencije i visoke predstavnike? Držim kako na temeljno pitanje - kakva BiH? - postavljeno na ZAVNOBIH-u, a reaktuelizirano nakon demokratskih izbora 1990, isključivo mi sami možemo dati odgovor koji će biti istinski životan i trajan. Taj odgovor može biti plod samo iskrenog razgovora čije polazište će biti osnovni civilizacijski standardi i slobode, pravde i jednakih prava pojedinaca i naroda, uz međusobno uvažavanje i spremnost na kompromis. Ukoliko to ne želimo, možemo se praviti da je sve osim "onih drugih" uredu, te nastaviti živjeti u nefunkcionalnoj državi, izloženoj sistemskoj diskriminaciji i korupciji, produbljujući međunacionalno nepovjerenje i antagonizirajući odnose kao doobitnu formulu za dobre izborne rezultate.

Odgovorio je i na Čolpino pitanje, šta može biti budućnost BiH osim NATO i EU i evropskog pravnog nasljeđa.

- Iz moje perspektive ništa drugo. No svjestan sam i ja, a uvjeren sam i vi, da vizija budućnosti BiH nije monolitna. Naprotiv, ona uveliko ovisi o političkim svjetonazorskim afinitetima protagonista. Neki državu nipošto ne vide u NATO-u. Drugi bi umjesto evropskog, radije orijentalno pravno nasljeđe. A, po mom mišljenju najveća opasnost dolazi od onih koji su za EU, ali samo deklarativno. Takvi bi rado EU novce, ali ne i EU kriterije za njihovo trošenje, htjeli bi se zaogrnuti evropskim plaštem, a zadržati staru praksu, bilo nepotizma i korupcije, bilo diskriminacije i majoriziranja.

Čolpa je pitao Čavaru da li je prihvatanje razgovora u svojstvu predsjednika FBiH ili u privatnom aranžmanu.

Doprinos viziji poželjnije BiH u budućnosti  

- Predsjednik FBiH i Vlada FBiH djeluju sve dotle dok, sukladno Ustavu, ne budu razriješeni a moguća diskutabilnost pojedinih reješenja ili situacije u cjelini dodatni je razlog za razgovor kvalificiranih sudionika unutar Federacije. Kada je riječ o pozivu na međuentitetski dijalog, što je pretpostavljam, i izazvalo vašu pažnju, želim reći kako on ne može staviti u fokus suštinska pitanja stvaranja zaista suverene, moderne i funkcionalne države kojom će podjednako biti zadovoljni Hrvati, Bošnjaci, Srbi, ali i svi njeni građani. No, on može registrirati probleme (sistemske i tehničke) s kojima se susreću entitetske vlasti u svom radu te ponuditi kvalitetnija rješenja koja će omogućiti njihovo učinkovitije djelovanje na zadovoljstvo svih. I to bi svakako bio doprinos viziji bolje, svim njenim stanovnicima, poželjnije BiH u budućnosti. Podsjećam da Ustav Federacije BiH definira da predsjednik FBiH predstavlja i zastupa Federaciju i šef je federalne izvršne vlasti i ako Ustavom FBiH nije drugačije utvrđeno, predsjednik FBiH nadležan je za imenovanje Vlade i sudaca Ustavnog suda FBiH, vođenje konsultacija u vezi imenovanja sudaca, potpisivanje odluka Parlamenta FBiH nakon njihovog donošenja... - odgovorio je Čavara.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.