open-navfaktor-logo
search
Domovi zdravlja KS
U petak rekord pregledanih pacijenata: Pojedinci pokušavaju ući u ambulante koje nisu za Covid-pozitivne
Covid-ambulante i Covid-centar Saraj Polje u Sarajevu u petak su zabilježili rekord za ovaj mjesec po broju pregledanih pacijenata i onih kojima je pružena usluga zbog koronavirusa.
16.03.2021. u 08:32
get url
text

Prema riječima Armana Šarkića, glasnogovornika Domova zdravlja Kantona Sarajevo, u Covid-ambulante i Covid-centar Saraj Polje u petak je ušlo 1.966 pacijenata.

- To su pacijenti sa sumnjom na koronavirus. Za vikend je bilo nešto manje, ali je u petak zabilježen najveći broj od 1. marta od kada vodimo tu statistiku, što je zaista veliki broj. Osim toga, bilježimo i veliki broj telefonskih poziva. Na dnevnoj bazi imamo između 1.300 i 1.400 telefonskih poziva samo u Call-centru, a mimo njega dnevno u prosjeku imamo između 650 i 750 poziva u Covid-ambulantama – istakao je Šarkić.

Dodao je da je u Covid-ambulantama i Covid-centru Saraj Polje od početka mjeseca do danas obavljeno oko 22.000 ljekarskih pregleda za pacijente sa sumnjom na COVID-19, a osim toga pružaju se i ostale redovne usluge u domovima zdravlja.

- Sa terena imam informacije da pacijenti nestrpljivi jer ne mogu dobiti Call centar. Vrlo ga je teško dobiti isti minut jer ti pozivi koji se ostvare traju 10 do 15 minuta. Tu medicinske sestre i doktori rade jednu pravu trijažu, tačnije uzimaju anamnezu pacijenta. Mi imamo centrale koje su nažalost podkapacitirane, jer nijedan zdravstveni sistem nije predvidio da će biti ovoliki pritisak pod pandemijom koronavirusa. Znači, i u Zapadnoj Evropi je nemoguće da osvojite sve telefonske pozive. U cijelom Domu zdravlja dnevno znamo imati i do 15.000 poziva sa ostalim uslugama, što je ogroman broj – kazao je.

Prema informacijama sa terena, dodao je, neodgovorni građani koji imaju povišenu temperaturu sa sumnjom na kovid pokušavaju da uđu u redovne ambulante.

- To je najgore što mogu da naprave. Apelujemo da budu strpljivi. Imamo dva paralelna Call centra da se tretiraju pacijenti sa sumnjom na koronavirus, a zadnje što treba da rade je da, ukoliko su suspektni, usljed nestrpljenja pokušaju da ostvare zdravstvenu zaštitu u ambulanti koja nije Covid-ambulanta. Na taj način se može ozbiljno ugroziti zdravstveni sistem – naglasio je naš sagovornik.

Prema njegovim riječima, osim Call centra otvorena su i tri broja mobitela - 061/247-540, 061/247-632 i 061/247-832, na koje pacijenti mogu nazvati za žalbe i pohvale.

- Ukoliko ne realizujete zdravstvenu uslugu kroz jedinstveni Covid-boj 081/920-333, na ova tri navedena broja možete da riješite zdravstvenu uslugu. Mi smo se sa našim kapacitetima u datim okolnostima maksimalno otvorili prema građanstvu u smislu sanacije stanja koje je izazvala pandemija COVID-19, tačnije ovim skokom broja novozaraženih koji traje od 15. februara. Znači, u ljudskom i tehničkom smislu sve smo maksimalno uradili kao sistem, zaista krajnjim naporima. I zbog toga molimo građane da ne rade na svoju ruku i da ne dolaze u ambulante koje nisu za COVID-19 ukoliko imaju sumnju na koronavirus. To je najveća opasnost za sistem – kazao je Šarkić.

Osim brojeva telefona na koje se mogu javiti, za građane je otvorena i aplikacija na web stranici Domova zdravlja KS putem koje se mogu registrovati i navesti simptome koje imaju, te će njihov zahtjev biti procesuiran

- Ipak smo nekoliko kanala otvorili da se ovo realizuje. Vjerujte mi, mora biti i strpljenja. Ne bilježim, na sreću, nikakve incidente, osim onog što je prije nekoliko dana bio u ambulanti u Buča Potoku, ali zadnje što nam treba je bilo kakav incident. Ovdje zaista svi radimo na jednoj strani i potpuno razumijemo da pacijenti, naročito kad su bolesni, imaju pravo da budu nervozni, ali zaista treba razmjeti i ovaj sistem koji krajnjim naporima se bori sa novonastalom situacijom - zaključio je Šarkić.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.