Zašto su sarajevski taksisti na lošem glasu

Objavljeno: 11.12.17 u 22:10 Autor: R. Dautefendić

Iako u Sarajevu ima registrirano više od hiljadu taksista, sve češće se dešava pogotovo u noćnim satima da ni jedan od njih ne radi, ili ne radi dispečerski centar i vožnju ne možete naručiti telefonom.

Nekada su taksisti bili ponos Sarajeva
Nekada su taksisti bili ponos Sarajeva

Sarajevo-taxi, ima oko 1030 vozila, čije usluge građani i najčešće koriste hvale se da su najbolji u Kantonu Sarajevo. Ovo Udruženje građana koje ima monopol u taxi prijevozu na svojoj web stranici pišu da je cijeli Kanton pokriven modernom funkcionalnom radio mrežom. To je najbolja garancija da će prijevoz biti brzo obavljen, a kada ih pozovete niko se ne javlja na 22 telefonske linije povezane sa Dispečerskim centrom koji radi neprekidno 24 sata, a Sarajevo je pokriveno sa 72 taxi štanda, koji su uglavnom prazni i do usluge možete doći samo ako imate sreće da vam se javi dispečer i obeća da će taksi doći na traženo mjesto.

Pozovite nas i za samo jedan minut jedan od 1030 taxi vozača, članova našeg Udruženja, biće na vašoj adresi, a dolazak je besplatan, samoljepljiva je reklama na web stranici Sarajevo-taxija.

Ponekad je teško dobiti na telefon i Crveni taxi ili  bilo koji drugi koji bi trebali kružiti gradom, a ima ih na desetke.

U vrijeme kada taksiste po gradu morate tražiti svijećom Udruženje Sarajevo-taxi najviše se buni, kako ih nazivaju protiv, “divljih taksista“. Tada se angažuje inspekcija i kažnjavaju se svi taksisti koji pređu entitetsku liniju između Sarajeva i Istočnog Sarajeva. Kazne plaćaju taksisti iz oba entiteta ako ih inspektori zamjete, pa vam je zbog toga još teže pronaći taksi koji će vas odvući na traženo mjesto.

Ako taksista pristane da vas preveze iz Sarajeva u Istočno Sarajevo i obratno na trenutak će se zaustaviti pred entitetskom linijom skinuti oznaku “taxi“ i nastaviti vožnju.

Mnogima koji moraju koristiti taksi za prijevoz između entitetskih linija je muka što se to događa, ali tako su odlučili političari jednog grada sa dva imena, da se niko n ikome ne miješa u posao. Možete zamisliti kako se osjeća turista koji započne vožnju u taksiju, a na kraju završi u automobilu bez oznaka. Bit će iznenađen, a neće se ni sigurno osjećati.

Građani Sarajeva ogorčeni su na neke taksiste zbog toga što u vrijeme vremenskih nepogoda i velikog snijega na ulicama koriste bespomoćnost ljudi i naplaćuju veliki novac za svoje usluge. To čine i ako vas voze sa Sarajevskog aerodroma, željezničke ili autobuske stanice. Tada se uglavnom taksimetar i ne uključuje, a taksista procjeni koliko će od koga naplatiti. Često se događa ako je kratka vožnja po gradu, da taksista ne dozvoljava mušteriji da uđe u vozilo.

U “sitnim“ noćnim satima neki taksisti najviše otimaju od mušterija. Koliko ste se puta vozili do istog odredišta, a rijetko kada ste platili istu cijenu. Onda razmišljate dali ste sjeli u “normalni ili divlji“ taksi. Ako ste sjeli u “divlji“ taksi možda ćete platiti i kaznu, ako vas slučajno zaustavi sarajevska inspekcija.

Čudan je sarajevski taksi prijevoz, a i potezi vlasti koji bi konačno trebali uvesti reda u ovu oblast na zadovoljstvo stanovnika Sarajeva i turista kojih je svake godine sve više u gradu.