Ako imate osjećaj da vam fotošopirana nasmijana lica političara iskaču sa svih strana, u pravu ste, jer pojedini kandidati za fotelje na predstojećim lokalnim izborima nisu štedjeli novca za oglašavanje na internetu, dok nekih nema ni u tragovima.
Za 26 dana predizborne kampanje, u BiH je potrošeno približno 275.000 maraka na političko oglašavanje na platformama koje obuhvata Meta, odnosno na Facebooku, Instagramu i Whatsappu.
S obzirom na to da se nalazimo u finišu kampanje, a ranija iskustva to potvrđuju, za posljednjih nekoliko dana do izbora ostavlja se "ubacivanje u petu brzinu" i trošenje još većih suma na finalne poruke biračima.
Krenimo redom po Meta listi za kandidate i partije iz Republike Srpske. Zanimljivo je da na njoj gotovo da nema Saveza nezavisnih socijaldemokrata među najvećim oglašivačima.
Kao i do sada, među kandidatima iz Republike Srpske, ubjedljivo najviše novca "skršio" je kandidat za drugi mandat za gradonačelnika Banje Luke Draško Stanivuković.
Aktuelni gradonačelnik je za 26 dana sponzorisao 51 objavu na ovim društvenim mrežama i za to je potrošio blizu 16.000 maraka.
Iza njega je, vjerovali ili ne, Goran Selak iz SPS-a koji je do danas potrošio 10.200 KM, a objavio je samo devet objava od početka kampanje.
Na trećem mjestu je također kandidatkinja za glavnu fotelju Banje Luke Jelena Trivić koja je do sada na svoje objave potrošila gotovo 10.000 maraka na nekih 20-ak objava.
Među njih se "ugurala" i Republička stranka Srpske, čiji je predsjednik zapravo direktor i vlasnik Tehničkog remonta iz Bratunca Slavenko Ristić. Ova stranka je za oglašavanje potrošila otprilike 4.000 maraka na ovim društvenim mrežama, a njihov kandidat za načelnika Mile Pejičić potrošio je otprilike 2.000 maraka.
Daleko manje od njenog šefa potrošila SPS Gorana Selaka i to nešto više od 2.000 maraka, a nakon te stranke sa približnim iznosom su stranice direktora UKC Banja Luka, Vlade Đajića iz Saveza nezavisnih socijaldemokrata, te Nebojše Drinića koji je na listi PDP-a Banja Luka.
U ovo društvo ugurao se i banjalučki SDP koji je na oglašavanje potrošio 2.200 maraka.
Oko istog iznosa se vrte i stranice doktora Mikajla Lazića iz Bijeljine koji je kandidat SNSD-a u ovom gradu, a potom i stranica Ujedinjene srpske.
Interesantno je da je iz cijelog SNSD-a najviše novca na oglašavanje na mrežama u sastavu Mete potrošio Đajić, dok kandidata za gradonačelnika Banje Luke, doktora Nikole Šobota, nema ni među prvih 60 oglašivača u BiH na Facebooku i na Instagramu. Za njegovu stranicu je do sada plaćeno samo 832 KM za oglašavanje.
Među najglasnije političke oglašivače ugurali su se i pojedini portaloidi koji podržavaju određene kandidate.
U FBiH najviše troši Naša stranka
Kada je u pitanju FBiH, ubjedljivo najviše novca do sada je potrošila Naša stranka, čiji je predsjednik Edin Forto, sa skoro 28.000 maraka koje su otišle u džep Marka Zukerberga.
Na drugom mjestu je Irfan Čengić, načelnik Općine Stari Grad Sarajevo i funkcioner SDP-a, koji je potrošio 7.500 maraka.
Bez informacija o Google oglasima
Nažalost, ono na šta su naši političari najviše potrošili i ovog puta ostalo nam je nedostupno, a to su Google oglasi.
Najveći internet pretraživač u koji se ulaže najviše novca i čije su reklame definitivno najefikasnije, pruža informacije o političkom oglašavanju u predizbornim kampanjama, ali samo za pojedine zemlje svijeta i zemlje Evropske unije. S obzirom na to da je BiH za njih maleno tržište, njihovi analitičari još nisu pružili uvid u ove podatke.
Ostaje da se vidi kakvi će rezultati biti krajem sljedeće sedmice, kada se obračuna sve i kada se sumiraju izvještaji za mjesec dana kampanje, piše
Capital.ba.